OA50:orna är ute till försäljning.
12:orna skall tillbaka som frontar, och när de nya diskanterna kommit samt filtermodden är klar så skall de fulluppgraderas, bör bli smaskiga så burkar av dem då gissar jag.
Nästa bekymmer, 12:orna funkade "sådär" som surrounder, för dåligt med plats baktill i rummet. Fungerar troligen bättre med små monitorer uppe i taket.
eltaxcentern har 2små kusiner som bodde i mitt vardagsrum som surrounder på den tiden jag prioriterade musiken högst, när bioljudet inte var "så viktigt".
Frågan är då, eftersom lådorna till centern och surronderna är ganska gediget byggda, medans element och filter är...nää, inte så bra, kanske

Originalelementen i center och surrounderna är 4 tummare. Centern är på cirka 10liter basreflex, surroundlådorna är slutna lådor på cirka 2.5liter.
Någon som vill komma med tips ?
Säg inte att jag skall stoppa in OD:11:or i rummet istället, utrymmet funkar dåligt för det alternativet också. Dessutom är de bannemig inte lätta att få tag i. Som center funkar det inte alls hos mig, frugan stryper mig om jag stoppar en OD11 ovanför eller under TV:n

Som sagt, tips råd, förslag, skjut mig, gärna hårt