Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Renobo skrev:bassman skrev:J
Sedan kommer problemet att jag måste byta min gamla Luxman förstärkare eftersom den inte har pre-out..
Varför köra pre-out? Jag hör ingen skillnad. Bara besvärligt med volymen.
Jag är inte riktigt med här i resonemanget. Min sub är en Acoustic Energy Aelit 200W. 12" basreflex. Nypris 7.000.- köptes av mig för 2,500.-. Vad är det den inte kan?
bassman skrev:Renobo skrev:bassman skrev:J
Sedan kommer problemet att jag måste byta min gamla Luxman förstärkare eftersom den inte har pre-out..
Varför köra pre-out? Jag hör ingen skillnad. Bara besvärligt med volymen.
Sorry om det blev lite OT renobo..
Om man skall köra vidare till aktivt filter är det lättast tappa från den utgången. Utgången skall såklart inte ha en fast nivå utan hänga med när man höjer volymen.
Jag har en pre out bakom Luxman-stärkaren med det har en fast nivå och det funkar såklart inte.
Har du testat att köra din Acoustic sub med OA52 eller?
oa51 skrev:Jag är inte riktigt med här i resonemanget. Min sub är en Acoustic Energy Aelit 200W. 12" basreflex. Nypris 7.000.- köptes av mig för 2,500.-. Vad är det den inte kan?
Den kan inte på egen hand ge en jämnare excitation av rumsnoder som två (eller fler) basmoduler klarar. Enligt min erfarenhet är detta klart hörbart, basen blir mindre "bumlig" och den djupaste basen kommer fram bättre, även vid låg lyssningsvolym. (Men det kan bero på att jag har ett knepigt rum)
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 15 gäster