Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
schmutziger skrev:Fantastiskt roligt om det kommer ut lite ortoakustiska skivor i år!
Se bara till att de inte mastras och limiteras för hårt. Vore synd om dessa skivor skulle bli jämförda med Amy Winehouse och metallica iavseende ljudkvalitet....
//Johan
Alexi skrev:Den enda jag tror att blir glad av detta beslut är den person du allra minst vill glädja, nämligen den sjuke individ som kommer med den typen av hot.
RogerGustavsson skrev:schmutziger skrev:Fantastiskt roligt om det kommer ut lite ortoakustiska skivor i år!
Se bara till att de inte mastras och limiteras för hårt. Vore synd om dessa skivor skulle bli jämförda med Amy Winehouse och metallica iavseende ljudkvalitet....
//Johan
Vore kanske bättre om man kunde ladda ner skivorna från t.ex. Carlson Planet? Då kan man kringgå mastring från klopare helt och hållet.
petersteindl skrev:RogerGustavsson skrev:schmutziger skrev:Fantastiskt roligt om det kommer ut lite ortoakustiska skivor i år!
//Johan
Vore kanske bättre om man kunde ladda ner skivorna från t.ex. Carlson Planet? Då kan man kringgå mastring från klopare helt och hållet.
Jag tror att Bertil Alving har full kontroll på det han gör och att Bertil kommer att ha full kontroll på överföringsprocessen inklusive mastring. Och Bertil Alving är ingen klåpare. Han tillhör de skickligaste inom inspelning och noggrannaste i världen inom efterarbetning av mastern. Men vad jag vet så finns inget datum utlovat av Bertil Alving under 2009 och det är Bertil som skall göra jobbet. Det som ligger i fatet är att banden är mycket gamla och därför är de sköra och kan lätt förstöras under handhavande eller gå sönder under avspelning på rullbandare. Jag har dock fullt förtroende för Bertil![]()
"Inom kort" som Ingvar skriver, är kanske inte samma tidsperspektiv som andra har, men något av Stig Carlssons otaliga inspelningar kanske hinner digitaliseras under året![]()
MvH
Peter Steindl
IngOehman skrev:Alexi skrev:Den enda jag tror att blir glad av detta beslut är den person du allra minst vill glädja, nämligen den sjuke individ som kommer med den typen av hot.
Även sådana personer kan behöva glädje i sitt liv. Det kanske rent
av är brist därpå som gjort personen till den han är? Jag hoppas att
mitt beslut gör honom glad, och att han inser att jag delvis tog det
för hans skull och inte bara för min egen skull.
Jag unnar ALLA glädje, även om jag förstås hade föredragit en värld
där alla människors glädje hade haft ett samband med andras glädje,
och inte med deras olycka.
Men när nu inte världen i sin helhet ser ut på det viset (även om den
största delen nog gör det), så gläder jag mig över möjligheten att i
varje fall någon får något postitivt ut av det hela.
Alternativet kan bli att ingen får det, det vill säga att även förövaren
finner sig må dåligt av sitt dåd, och då hoppas jag ju att det i sin tur
leder till andra, bättre beslut i personens framtid, som kanske gör
både världen bättre, och personens liv bättre!
Var och en får ju bära sin egen karma, och jag önskar alla en så god
karma som möjligt, men - det är inte något någon kan hjälpa någon
annan med. Det är det enda som vi själva, var och en för oss själva,
är ensamt ansvariga för - att leva sitt liv på ett bra sätt, ett som är
till värde och glädje för andra.
Vh, iö
Alexi skrev:Den enda jag tror att blir glad av detta beslut är den person du allra minst vill glädja, nämligen den sjuke individ som kommer med den typen av hot.
IngOehman skrev: Men för ungefär en vecka sedan blev hoten mot mig personligen konkreta. Jag kontaktades av en person som berättar att han hade för avsikt att "förstöra mitt liv", i det fall jag avser att fortsätta deltaga i SSC.
Först visste jag inte riktigt vad jag skulle säga, tycka eller känna, men efter någon dag kom liksom chocken. Och olusten, för att inte säga skräcken/rädslan.
Nu vet jag ju inte just något om den som levererade budskapet, eller ens om han läser detta, men efter ungefärligen en veckas funderande inser jag att det bara finns en sak att göra: Jag avgår per idag från styrelsen för Stiftelsen Stig Carlsson.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster