Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Glebster skrev:johanrohm skrev:Bild på Larsen 8 vore trevligt…
...tillsammans med mätkurver, lyssningsintryck, dimensioner, pris, elementval, frekvensgång och lite annat smått o gott...
Glebster skrev:johanrohm skrev:Bild på Larsen 8 vore trevligt…
...tillsammans med mätkurver, lyssningsintryck, dimensioner, pris, elementval, frekvensgång och lite annat smått o gott...
teosig skrev:Larsen 4SC är jag mest nyfiken på, vad har den för pris ? är den nått liknande OA-40CS i utseende, grymt nyfiken på denna.
Naqref skrev:Mer än att vi gillar det och tydligen i princip alla vana Carlssonlyssnare som har lyssnat på dom hemma hos John.
teosig skrev:Jag anmäler mig som förste objektive provlyssnare! på stående fot. Låter som om den bara står runt hörnet för min del då.för det är ju ungefär där jag sitter.
schmutziger skrev:Naqref: Så hur väl kan L4sc o L6sc tänkas fungera som toppar till ett smutt delat system?
Naqref skrev:teosig skrev:Jag anmäler mig som förste objektive provlyssnare! på stående fot. Låter som om den bara står runt hörnet för min del då.för det är ju ungefär där jag sitter.
Du är välkommen att göra så när jag har tweakat färdigt filtret. Men det dröjer nog ett par veckor.
Naqref skrev:schmutziger skrev:Naqref: Så hur väl kan L4sc o L6sc tänkas fungera som toppar till ett smutt delat system?
Mindre bra eftersom de är inte invinklade på rätt sätt.
Densen skrev:1. L8, djupare än breda. Har det med elementens avstånd till väggen att göra? Kanske en bakåtriktad diskant?
Hyfsat stor volym trots litet fotavtryck. 2. Vilken typ av högtalare är det, då med tanke på basarnas utnyttjande? 3. Vilken bas, eller storlek är det på den.
4. Hur är de extra diskanterna riktade?
Det var endast några frågor som önskas svar på. 5. Men det kanske dyker upp, eller har dykt upp på hemsidan? Dessa måste vid tillfälle lyssnas på.
6. Centerhögtalare till OA-princip högtalare, måste väl vara avsedda för stora rum ,med brett mellan högtalarna, för inte behövs väl detta annars?
Förresten, snacka om att kört ifrån SSC, (Hoppas nu bara att den kommentaren inte inbjuder till ett gräl).
7. Men gratulerar och hoppas att du får en välförtjänt framgång med nu snart då en "komplett" uppsättning högtalare.
Naqref skrev:Verkar inte gå helt illa för John.
peh skrev:Nu har den där mässan pågått i fem och en halv timme! NÅGON måste väl ha bilder och/eller intryck att dela med sig av? Var är livebloggen? Var är twitterfeeden?
Waah!
tobm skrev:Från http://www.hifi-punkten.se/skovde09.htm:
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst