OA12 på återvinningscentralen

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Prometevs

OA12 på återvinningscentralen

Inläggav Prometevs » 2009-10-24 14:09

När jag skulle slänga lite bråte på återvinningscentralen på Kronan idag så låg ett par OA12:or i skrindan 8O . Min första reflex var att helt sonika lyfta upp dem och ta med dem men så kom mitt medborgerliga samvete fram :roll: För inte kan man ju bara göra så inte.

Då gick jag och pratade med killarna som jobbar där. -"Nää, de gå int'! "Jamen tyckte jag -" Det här är ju klenoder som ohjälpligt kommer att gå förlorade om ingen kan ta reda på dem". Till svar fick jag -"Nää, de gå int'!". :x
Jag tyckte väl att nåt skulle man väl kunna göra åt saken.
Så då blev jag skickad på ett annat ställe och där ...
-"Nä det där har vi inget att göra med" :evil:

Så vad ska jag göra? Jag funderar på att klättra över stängslet ikväll när det blivit mörkt :twisted:
Bägge fötterna fast förankrade i luften

Användarvisningsbild
Frodrak

Inläggav Frodrak » 2009-10-24 14:30

Det hade vart bättre (mindre olagligt) att bara lyfta iväg trots vad de anställda sa....
Klättra över stängslet är lite värre.

Men visst fan är det illa vad folk slänger...
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Användarvisningsbild
Stefan

Inläggav Stefan » 2009-10-24 14:44

har sett både 2212or och 116 som gått till skroten :(
man kan tyvärr inte hinna med och rädda alla

Användarvisningsbild
dalkarl

Inläggav dalkarl » 2009-10-24 15:51

Jag såg ett par svarta OD11 utan galler på "min" återvinningscentral, och talade om att såna här högtalare kastar man inte i en skrotlåda.

- "Får man ta hem dom?" frågade jag.

- "Du, jag går ut genom den här dörren och fikar, och ser ingenting." fick jag till svar.

Jag kastade in högtalarna i bilen ! :roll:

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2009-10-24 17:04

Tur en del är shyssta :) Jag tycker det är idiotiskt att man inte får ta nåt som nån slängt ,är ju sånt prat om återvinning osv . På tippen jag är ock spinger ibland så är det en där som inte säger nåt om man tar nåt lite diskret, sen finns det en riktig barsk en där ,så när jag är där ock slänger nåt ock ser att han jobbar bryr jag mig inte ens om att titta mot elektronikhörnan. (risk för storbråk) :D

Användarvisningsbild
Prometevs

Inläggav Prometevs » 2009-10-25 19:23

Jag tror att jag måste åka förbi där imorrn bitti när dom öppnar. Kanske kanske sitter dom och fikar. Jag hoppas på ruggigt och ruskigt väder så att dom inte ids gå ut. :roll:

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2009-10-25 20:05

Prometevs skrev:Jag tror att jag måste åka förbi där imorrn bitti när dom öppnar. Kanske kanske sitter dom och fikar. Jag hoppas på ruggigt och ruskigt väder så att dom inte ids gå ut. :roll:

Precis, ruggigt väder och gärna runt 1130, då är det lunch och då pallar dom inte gå runt och kolla. Men troligtvis är den redan tömd, dom tömmer nog varje dag tror jag. Men kolla.

Ha med en eller två grejor att slänga också. Så du tar t.ex. den trasiga dammsugaren från bilen till korgen, på vägen tillbaka tar du OA12. Sedan tar du den värdelösa vattenkokaren och slänger och tar OA12 tillbaka. Kommer dom sen så säger du bara att du slängt en dammsugare och en vattenkokare och dom högtalarna skall du köra på loppis. Har dom inte sett det ske så kan dom inte göra något.

Vidare så tror jag att dom i normala fall skiter i det om dom ser att någon plockar något försiktigt. För mycket jobb för dom att harva runt med polisanmälningar för sådant.

Mvh

Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Stefanw

Inläggav Stefanw » 2009-10-26 19:00

Hur gick det promotevs?????

Mvh/Stefan

jo, det finns särkilt en där som är lite petig.....har råkat ut för honom jag med.... :wink:
Återförsäljare av Guru.

Användarvisningsbild
Prometevs

Inläggav Prometevs » 2009-10-26 21:07

Stefanw skrev:Hur gick det promotevs?????

Mvh/Stefan

jo, det finns särkilt en där som är lite petig.....har råkat ut för honom jag med.... :wink:

Åt helvete :evil: Jag kunde inte åka direkt på morgonen och sen när jag for förbi vid 10 så hade de tömt. Nåja jag överlever nog, men lite dåligt känns det.

Återgå till Carlsson Illuminati