(Bilder i mitt galleri)
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
joseph skrev:de där plastramarna är väl också ett tecken på att de är nyare än dem utan plastram?
P5 skrev:joseph skrev:de där plastramarna är väl också ett tecken på att de är nyare än dem utan plastram?
Nja, jag tror snarare är tvärtom. De OA14 jag sett med plastramar har haft SC165 typ 1, dvs ha varit tidiga varianter. Eller så är det inte årsmodellrelaterat? Men å andra sidan, hur ofta brukar man egentligen fördyra konstruktioner med tiden?
Oavsett, MT20 låter inte distat eller väsande om de inte är defekta (eller är felaktigt använda, t.ex. för hög nivå). Men vilken diskant låter egentligen bra under dessa betingelser?
petersteindl skrev:Njaä, det var snarast tvärtom med diskanterna. Det var vid låg nivå som de distade och lät orent. Tydligast var det på piano och på kör. Felet var på sådant sätt att det verkade som om talspolen stod något snett så att det blev en viss friktion mellan talspole och järnet i gapet och då man spelade starkare så blev friktionseffekten förhållandevis lägre.
MvH
Peter
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster