Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Fjonkalicious skrev:....vad är egentlgen problemet?
....,...,......,..mvh........,.
lennartj skrev:DTill min häpnad påstås (med stolthet) att carlssonstiftelsen har uppgraderat det par OA52.2 som Stig spelat på sina sista år till .3 det vill säga, de har saboterat referensen bakåt till vad Stig själv lyssnade på!
zapanasta skrev:Läst renoveringstips på carlssonplanet, har stor respekt för deras kunskap om dessa lådor men finner det hela lite överdrivet i mina ögon i alla fall. Allt måste så gott som bytas står det, gummidetaljer=trärslut osv. Vete fn va jag fått tag i för lådor men det finns inget som stämmer in i alla fall på dessa, finfint skick allting faktiskt och då har jag gått igenom alltingMen det varierar säkert eller
Trevlig midsommar...
lennartj skrev:Dämpfilten bakom Scanspeak 8545 i uppgraderade OA52 är ett riktigt knepigt kapitel där jag själv varit involverad i dialog med Stig 1994 långt innan några uppgraderingssatser blev godkända (nu blev jag viktigpetter själv).
Den filt Larsen kan leverera monterad enligt instruktion funkar rätt bra, men matchar inte mitt "referenspar" som jag uppgraderade 1994.
Till min häpnad påstås (med stolthet) att carlssonstiftelsen har uppgraderat det par OA52.2 som Stig spelat på sina sista år till .3 ...
paa skrev:lennartj skrev:Dämpfilten bakom Scanspeak 8545 i uppgraderade OA52 är ett riktigt knepigt kapitel där jag själv varit involverad i dialog med Stig 1994 långt innan några uppgraderingssatser blev godkända (nu blev jag viktigpetter själv).
Den filt Larsen kan leverera monterad enligt instruktion funkar rätt bra, men matchar inte mitt "referenspar" som jag uppgraderade 1994.
Till min häpnad påstås (med stolthet) att carlssonstiftelsen har uppgraderat det par OA52.2 som Stig spelat på sina sista år till .3 ...
Men vilken sorts högtalare lyssnade Carlsson på då, när han utvecklade filtdämpningen, OA52.2½?
Eller finns det två versioner av OA52.2, med och utan filt?
paa skrev:lennartj skrev:Dämpfilten bakom Scanspeak 8545 i uppgraderade OA52 är ett riktigt knepigt kapitel där jag själv varit involverad i dialog med Stig 1994 långt innan några uppgraderingssatser blev godkända (nu blev jag viktigpetter själv).
Men vilken sorts högtalare lyssnade Carlsson på då, när han utvecklade filtdämpningen, OA52.2½?
Eller finns det två versioner av OA52.2, med och utan filt?
hassez skrev:Var kan man få tag på skumkanter till 18w/8542?
Jag har ett par med trasiga kanter, som blev över då jag uppgraderade från oa51 till oa 51.3
Man kanske kan bygga något kul med dom.
bassman skrev:Är det verkligen rekommendabelt att sätta gummi dito på ett element som är avsedd skumkantJag tror inte jag skulle göra det om jag ville behålla elementets tänkta egenskaper.
Har hört ett par OA50 renoverade med fynda gummikant sida vid sida med ett par med "original" och det var inte riktigt bra i jämförelse med skum dito! Nu är det inte samma element men ändå. Mellanregistret påverkades negativt enligt min mening.
hassez skrev:Grattis. dom ser verkligen bra ut.Snyggt att ådringen i faneren lyser igenom.
staffanw skrev:hassez skrev:Grattis. dom ser verkligen bra ut.Snyggt att ådringen i faneren lyser igenom.
Ja, det är snyggt och också det som dom väl försöker efterlikna med vinylen. Hur sitter Sonab-loggan fast ? Lossade du på den när du målade eller var du bara väldigt försiktig när du målade runt den ?
zapanasta skrev:staffanw skrev:hassez skrev:Grattis. dom ser verkligen bra ut.Snyggt att ådringen i faneren lyser igenom.
Ja, det är snyggt och också det som dom väl försöker efterlikna med vinylen. Hur sitter Sonab-loggan fast ? Lossade du på den när du målade eller var du bara väldigt försiktig när du målade runt den ?
Sonabloggan sitter med 2 piggar in i lådan ,går att lossa genom att stoppa nåt platt under märket och böja lite försiktigt lite i taget (byt tag så man liksom rucklar lös det) Mvh....
hassez skrev:Var kan man få tag på skumkanter till 18w/8542?
Jag har ett par med trasiga kanter, som blev över då jag uppgraderade från oa51 till oa 51.3
Man kanske kan bygga något kul med dom.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster