kantbytartråden är låst men någon moderator får gärna föra in info i den...
Jag har testat ett nytt lim för att limma skumkanter, Plastic Padding -universallim art nr: 125.
Det funkar jättebra!
Stefan
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
avr7000 skrev:kantbytartråden är låst men någon moderator får gärna föra in info i den...
Jag har testat ett nytt lim för att limma skumkanter, Plastic Padding -universallim art nr: 125.
Det funkar jättebra!
Stefan
Johan_H skrev:avr7000 skrev:kantbytartråden är låst men någon moderator får gärna föra in info i den...
Det funkar jättebra!
Stefan
Går limmen att reaktivera (lösa upp) om 10 år man skulle vilja?
En del dustcapar, kanter etc går att lossa med aceton eftersom limmet är baserat på celluloid ("plasten" i t.ex. pingisbollar). Kanske är limmets främsta egenskap inte att det fäster just nu utan kan lossas senare?
avr7000 skrev:Jag har limmat ett par testbitar och skall prova med förtunning...
Om 20 år när kanterna har ruttnat igen så har ju Styrelsen Stig Carlsson kommit med en massa nya ersättningselement så då får man väl byta till dessa då om man inte får bort de ruttnade resterna![]()
Men jag håller med! Att kunna lösa upp limfogar med rätt grejer är en riktigt bra egenskap.
Mvh
Stefan
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster