Vem lackar mina OA-50 vita i Stockholm samt baselementfråga.

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
steelth

Vem lackar mina OA-50 vita i Stockholm samt baselementfråga.

Inläggav steelth » 2010-09-07 14:00

Jag har rivit av originalvinylen så de är mdf-nakna.

Jag besitter en bred och genuin okunskap på området och tänkte därför lämna bort det åt någon som kan göra hela jobbet (spackling, slipning och lackning). Finns det några tips på billackerare/möbelsnickare/hemmafixare/händig svåger/du själv/granne som kan gör det? Jag har inga överanala krav på slutresultatet.

Kommer jag dessutom under 1.000 kr/låda blir jag glad. Går det?

Bonusfråga: Vilka baselement är märkta "SR 142/5:" på kantringen?

I övrigt lyder dagens hifitips http://open.spotify.com/track/0hoshYwNeUtOfGBgL3Cert och fortsatt trevlig tisdag!
piP, profundusP-2, OA-12.3, OA-50.3
gamla bilder

Användarvisningsbild
P5

Inläggav P5 » 2010-09-07 14:52

För 1000 kronor per låda tycker jag att man har rätt att ställa rätt höga krav på finishen. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag själv undrar samma sak. Jag har ställt samma fråga en gång tidigare utan att få svar.

EDIT: Dessa har en fin hemsida i alla fall: http://www.gilbertmobel.se/ :)

MVH
Carl

jansch

Inläggav jansch » 2010-09-08 00:07

Hej Carl och steelth!

Det finns några bra "kökslucke lackerare" i Stockholmsområdet.
Jag lackar i sig det mesta helst själv som du vet Carl(då har man sig själv att skylla om det inte blir bra) men lämnar ibland in grejor till SWELACK när garaget är för fullt med bilar och motorcyklar eller när det är svårt att få tid i kompisens lackbox.
Se SWELACKs hemsida.

Senast lackade jag ett par OA5:or där..... Kostnaden för dessa är enligt ordinarie pris ca 1200:- ......halvmatt lack. Pianolack blir väsentligt dyrare.

Antagligen vill dom ha några 100-lappar för spackling oxå. Vet inte säkert då jag alltid slipar och lägger slipgrund själv.....

Tänk på att sidenmatt är 35 glans och om du/ni vill ha t.ex vitt så välj en bruten vit. Rent vit ser normalt inte proffsigt ut.

Återgå till Carlsson Illuminati