Lillkillen lyckades ramla på mina fina OA51.1. Diskanten blev så här och lillkillen fick en bula! Det var ju lite surt. Och jag som skulle ha haft hifiträff och allting. Bara att ställa in. Vad göra?
/G
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
kasper skrev:@P5: Ja, Larsen är snabb han. Sorry om jag missledde dig i första inlägget, när jag redan fått uppgraderingskitet. Men jag är verkligen glad för ditt diskanttips, det kan komma till användning för annat framöver. Jag ser att du har OA51.2, du också. Gillar du dom? Har du hört andra versioner? Vad tycker du om dem, som jämförelse?
Nä, nu är det väl dags att börja skruva...
/G
lennartj skrev:@Kasper:
Jag använder komponenterna i mittraden på bilden
Diskantdrosseln är 0,68 mH nominellt, en försumbar skillnad mot de 0,70 som är angivna för OA52.2 i tidigare inlägg.
1994 med analog kamera såg jag inte att det blänkte i bilden förrän filmen var framkallad veckan efter och då var allt monterat. Vad bortskämd man blir med digitalkamera.
kasper skrev:Ha ha! Det var det j-vligaste! Hade ingen aning om att dessa fanns. Tack!Fast även ena 8542:an blev skadad i fallet tyvärr, så jag blev tvungen att tänka om. Dessutom tycker jag inte riktigt att originaldiskantelementet är så skojigt egentligen (fast ersättaren kanske är jättebra, vad vet jag?).
Alltså, om man ändå ska uppgradera, vad är roligast?
.3? Näe, den har ju "alla".
.Le då? Tja, men strax kommer ju .LE2. Och i väntan på den måste man ju skaffa någe skoj, tänkte jag. Nåt som inte alla andra har, dessutom nån version jag inte har hört.
Så, efter lite mejlande fram och tillbaks till Larsen, dök det upp ett paket med följande innehåll. Jag var tvungen att övertala lite, för inte vill väl någon ha sånt här gammalt grunks heller.
/G
Skorpio skrev:lennartj skrev:@Kasper:
Jag använder komponenterna i mittraden på bilden
Heftige skrev:Har du kompenseret for drosslerne/spolernes meget lave DC-modstand i filteret, eller er den en del af designet?
Min erfaring er at DC-modstanden er den parameter der har størst indflydelse på lyden fra en drossel/spole og ofte overses...
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster