Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Apinator skrev:Hejsan!
Är det någon som vet vad en uppgraderingssats till OA-52LE kostar också förresten?
MVH Dan
Apinator skrev:Jag antar att det är så att jag har det du skriver lennartj eftersom det är ett par som är sålda som OA-52.3 original med lyxfilter och inte uppgraderade.
Jag såg i en annan tråd att du byggt basmoduler till dina som såg mycket trevliga ut, finns det nånstans där du har delat med dig om exakt hur de ser ut till konstruktion o.s.v?
Var får man tag på sådana Bremen element som du byggt dina kring? Dyra?
MVH Dan
Apinator skrev:Jag antar att det är så att jag har det du skriver lennartj eftersom det är ett par som är sålda som OA-52.3 original med lyxfilter och inte uppgraderade.
Jag såg i en annan tråd att du byggt basmoduler till dina som såg mycket trevliga ut, finns det nånstans där du har delat med dig om exakt hur de ser ut till konstruktion o.s.v?
Var får man tag på sådana Bremen element som du byggt dina kring? Dyra?
MVH Dan
Alternativ dimensionering
Det går att göra lådan mindre och sluten. Peter Steindl rekommenderar 25 liter per element. Det man får offra då är att man tappar lågbasförmåga och/eller känlighet i lägsta basen. Detta kan man kompencera genom att använda mer effekt och en aktiv equalisering av den lägsta basen (också känt som Linkwitz-transform). Detta är gjort från fabrik för SMS-systemet på ett mycket förtjänstfullt sätt och då kan bassystemet klara extremt låga frekvenser. Men om man inte vet hur man ska göra detta så är det enklare att gå på basreflexlådan som jag har dimensionerat.
Apinator skrev:Hejsan!
De är ganska ljusa så jag skulle tro att det är bok. Visserligen ganska neutralt, men jag får se hur de ser ut när dom kommer hem. Kanske frugan godkänner det![]()
MVH
Utföranden: Valnötsfaner, vit och svart lack. Andra utföranden kunde beställas.
petersteindl skrev:...
Om de är i bok så tror jag inte de är i originalfaner. Jag minns inte att de har tillverkats i bok.
Fast det fanns möjlighet att beställa.
...
Utföranden: Bok, körsbär, mahogny och svart fanér.
Kunde även mot pristillägg specialbeställas i valfri färg
Apinator skrev:...
Dock tycker jag att OA-52.3 är snyggare och känns lite roligare rent instinktivt.
MVH
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster