Gruppköp av OA51 kloner 2011 OBS! behöver info på sid 8

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2012-01-09 08:38

paa skrev:Vilka låter bäst av S2 och OA51LE då?


Röster är mer artikulerade och tydligare hos OA51LE2, däremot triggar sistnämnda något i mitt rum som inte S2orna gör, det blir en smula väsigt. Men jag har inte bra akustikreglering i mitt rum.

Jag saknar även lite tryck i mellanbasen. Vilka av S2 eller OA51L2 som låter mest rätt här vill jag inte ännu uttala mig om, tror S2orna är en liten smula tjocka i mellanbasen.
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-09 23:42

Så, då har även jag monterat ihop mina OA51.LE2-kloner. Blev bara klar för någon timme sedan, men har hunnit testa dem en aning. Har dock en ganska jobbig förkylning, så min hörsel är inte som den ska. Är lixom lite lomhörd och täppt i bihålorna. Får spela in dem under tiden och helt enkelt inte fälla något omdöme ännu. :)

Kommer att testa utförligt under kommande veckor, och meddela omdöme sedan! :)

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2012-01-10 08:37

Trevligt, trevligt! Krya på dig och låt höra hur det låter, speciellt i jämförelse med dina sedan tidigare existerande högtalare! :)



Hur har det gått för alla andra? Jag blev kraftigt fördröjd i mitt hopbyggande på grund av ett fel på ena delningsfiltret (vilket Naqref fixade på... 10 sekunder!).

Berätta!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster
 
Inlägg: 4991
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: out of bounds...

Inläggav Glebster » 2012-01-10 09:28

Ligger och lurar i vassen... För tillfället lutar det åt permanent delning mot basar vid 80Hz och Revelatorbas i OA51orna, således ingen LE2-lösning.

Användarvisningsbild
radelius
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2005-10-18
Ort: Stockholm

Inläggav radelius » 2012-01-10 09:39

Har fanerat mina lådor, teak, och håller på att olja in dem. Oljan får dra in några dagar varefter momtering börjar. Råkade få en defekt distansring som också fördröjt mig vilket nog var lika bra det efterom jag för tillfället har ont om tid. Sätter nog in Speakon kontakter även om det inte är det vackraste ur kabeldragningssynpunkt.

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-11 09:38

Någon som kan verifiera att man fick rätt mängd dämpmaterial av Larsen. Jag har dämpat lådan enligt anvisningarna i OA51 FAQ-tråden. Men dämpmaterialet som satt i originalen var gullfiber, och inte av samma typ som det som jag fick av Larsen. Så, ni andra som byggt klonerna, fick ni något över eller ni använde allt? Jag använde i princip hela lådan!

Vill vara säker på att jag gjort allt rätt när det blir dags att recensera högtalarna! :)

Användarvisningsbild
dwarb
 
Inlägg: 100
Blev medlem: 2007-02-13
Ort: tallobsdefekt

Inläggav dwarb » 2012-01-11 15:08

Jag fick tyvärr inte med dämpmaterial i mitt kit men tänkte handla in sådant till helgen. Ställer alltså samma fråga som UnholyRishna.

Vad är lämpligaste dämpmaterialet? Jag är toksugen på att sätta ihop och spela på mina OA51'or!
Sentec 8-serie.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2012-01-15 14:05

jonasp skrev:
paa skrev:Vilka låter bäst av S2 och OA51LE då?


Röster är mer artikulerade och tydligare hos OA51LE2, däremot triggar sistnämnda något i mitt rum som inte S2orna gör, det blir en smula väsigt. Men jag har inte bra akustikreglering i mitt rum.

Jag saknar även lite tryck i mellanbasen. Vilka av S2 eller OA51L2 som låter mest rätt här vill jag inte ännu uttala mig om, tror S2orna är en liten smula tjocka i mellanbasen.


Så, nu har jag pulat lite till, justerat basnivån igen (sänkt den 2 dB), och placerat lite extra dämpmaterial i rummet.

Liten väsighet kvarstår, men det är också för mig klart redan nu att OA51LE2 springer i cirklar kring LTS S2 för att använda ett slitet uttryck. Mellanregistret är mycket klarare.

Justeringarna gjorde också att mellanbasen inte känns efter längre, nu lirar det fantastiskt bra tycker jag. Gåshud etc. Förväntar mig ännu vassare resultat med mer akustikreglering.
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35497
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2012-01-15 14:08

Ajajadå, måste jag kanske byta ut mina S2:or!

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2012-01-15 14:13

avr7000 skrev:Ville bara berätta en grej som jag kom att tänka på ikväll och som är ett betyg så gott som något för OA51.LE2...

Jag har ett ganska mastigt Infrabassytem här hemma... för ett år sedan slog jag av strömbrytaren på slutstegen som driver dessa och gjorde sedan lite omkopplingar för att köra OA51.LE2...

Idag... 1 år! senare kopplade jag in dem igen. Jag har levt helt nöjd med ljudet från OA51.LE2 i ett helt år trots att jag har så många alternativ...

De är helt enkelt grymma :)

Stefan


Det här måste jag kommentera också, din kommentar här roade mig en hel del... jag provade att köra mina OA51LE2 utan basmoduler, och det låter ju bra också så, men det fattas ju för tusan två oktaver!!?!? 8O 8O 8O

Jag stod ut i 15 minuter, sen vevade jag igång bassystemet igen! :D
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2012-01-15 14:19

paa skrev:Ajajadå, måste jag kanske byta ut mina S2:or!


:) Det finns helt klart en del högtalare som låter bättre i mellanregistret än S2...
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Inläggav avr7000 » 2012-01-15 15:41

jonasp skrev:
avr7000 skrev:Ville bara berätta en grej som jag kom att tänka på ikväll och som är ett betyg så gott som något för OA51.LE2...

Jag har ett ganska mastigt Infrabassytem här hemma... för ett år sedan slog jag av strömbrytaren på slutstegen som driver dessa och gjorde sedan lite omkopplingar för att köra OA51.LE2...

Idag... 1 år! senare kopplade jag in dem igen. Jag har levt helt nöjd med ljudet från OA51.LE2 i ett helt år trots att jag har så många alternativ...

De är helt enkelt grymma :)

Stefan


Det här måste jag kommentera också, din kommentar här roade mig en hel del... jag provade att köra mina OA51LE2 utan basmoduler, och det låter ju bra också så, men det fattas ju för tusan två oktaver!!?!? 8O 8O 8O

Jag stod ut i 15 minuter, sen vevade jag igång bassystemet igen! :D



Du får ju vänja dig en stund :):)
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-15 17:13

Antar att det är dags även för mig att leverera lite intryck.

Har spelat 51:orna ett tag nu, och har "masserat" konerna med hjälp av Infected mushroom osv. Kan ej garantera att de är helt inspelade men tror inte att det kommer att hända så extremt mycket mer. Är tämligen säker på att allt är rätt kopplat, men jag har inte lagt några lödningar på kontakterna utan förlitar mig på att de, på filtret förmonterade klämkontakterna, är tillräckliga. Jag har ej heller målat lådorna, utan de är i obehandlad MDF. Tryckförlusterna genom kabinetten borde inte vara något som påverkar resultatet väsentligt. Men jag kan ha fel?

Nåväl, som vissa vet så är det pi60s som står för motståndet här hemma. Dessa har jag haft i ca 4 år, och dessförinnan hade jag ett par OA51.3 som numera huserar hemma hos en vän.

Rum och elektronik.
Rummet som grejorna testats i är på ca 35-40kvm. Avståndet mellan högtalarvägg och bakvägg är 3.7 meter. Rummet är i övrigt av typen öppen planlösning. Högtalarna har testats både odelade och delade mot basmoduler. Elektroniken har bestått av denon samt Nad208.

Högtalarna har varit placerade som såhär.
Oa51.LE2: På stativhöjd 70cm. ca 7cm från bakvägg (betong). Bredd mellan insidan på högtalarna 230cm. Kuddar simulerar dämppanelerna.

Pi60s: Placerade precis utanför OA51.3:orna. Således bildade den vertikal delen av oa51-baffeln en yta som borde kunnat orsaka mycket tidiga reflektioner från pi60s. Pi60s i övrigt odämpade och på ena sidan mycket nära sidovägg.
Man kan med andra ord säga att jag favoriserade nykomlingen rent placeringsmässigt. :)

Så, vidare till intrycken.Jag upplever OA51.LE2 som högupplösta och detaljerade. De har ett klart och tydligt mellanregister och en helt ok bas. Diskanten är nog deras starkaste sida, den känns väldigt ren och luftig. Mina tidigare 51or hade mer punch i basen beroende på att jag inte hade förlängt basporten när jag bytte till SS8545.

Vilka högtalare får då stanna kvar i min ägo? Jag är inte en samlare och vill inte ha extra högtalarpar som står och tar plats i garderoben.
Och för min del är det ingen tvekan. Pi60s kommer att stå kvar här ett bra tag till.
Anledningarna till detta är följande: De har ett helt annat tryck i botten än 51.LE2. Inte främst i de lägsta registren utan framförallt uppe i mid-basen. (de lägre registren kräver subbasar för att komma fram i mitt rum) Mellanregistret är också mycket fylligare i pi60s, där LE2 upplevs som kall i jämförelse.
Vidare så målar faktiskt pi60s upp en större ljudbild, och skillnaden blir större när inspelningskvaliteten minskar, och är betydligt okänsligare för inspelningen (sameness? :wink: 8) ). Upplever LE2 som tämligen elaka mot kassa inspelningar! Storleken på sweetspot upplever jag vara ganska likartad mellan de olika paren. Möjligen lite större på LE2.

Slutsats.Och för att avsluta denna lilla recension så vill jag understryka att jag inte på något sätt påstår att den ena är bättre än den andra, objektivt sett. Utan här handlar det bara om vad jag föredrar, och vilken produkt som helt enkelt uppfyller mina behov på bästa sätt. Tycker att båda paren är bra högtalare, men det ena paret passar mig och min musiksmak bättre. :)

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Inläggav avr7000 » 2012-01-15 17:56

Kul att det låter bra med båda högtalarna! :)

70 cm högt låter i mina öron som smula högt placerade... der beror lite på hur högt du sitter oxå...
När jag har haft mina så högt så har ljudbilden blåsts upp i proportioner och en liten känsla av att det som högtalarna "presenterar" bakom väggen de hänger på (djupet i ljudbilden) avlyssnas som över ett plank.

Om möjligt... testa att sänka dem så att du precis ser högtalarens ovansida (ca 60 cm med min soffa) och brett isär.

Mvh

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-15 18:05

avr7000 skrev:Kul att det låter bra med båda högtalarna! :)

70 cm högt låter i mina öron som smula högt placerade... der beror lite på hur högt du sitter oxå...
När jag har haft mina så högt så har ljudbilden blåsts upp i proportioner och en liten känsla av att det som högtalarna "presenterar" bakom väggen de hänger på (djupet i ljudbilden) avlyssnas som över ett plank.

Om möjligt... testa att sänka dem så att du precis ser högtalarens ovansida (ca 60 cm med min soffa) och brett isär.

Mvh

Stefan


Det kan mycket väl vara så! Har testat att placera Oa51:or lite lägre förr. Resultatet tyckte jag mestadels var en skillnad i ljudbilden, precis som du skriver. Tonala skillnader tyckte jag inte att det var frågan om i någon större utsträckning då. Och det är just dessa tonala skillnader som starkast motiverar mitt val av pi60s som favorit i denna test.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Inläggav avr7000 » 2012-01-15 18:56

Går det att testa dem dikt an mot vägg istället för 70 mm ut?

Det är spännande det här... det påstods ju att det var de enda högtalarna som funkade i vanliga vardagsrum ;) och att man då kan tro att placeringen inte är så kritisk. Jag skulle vilja säga att den är ganska kritisk men att efter det att man fått det rätt så stämmer reklamen ganska bra :)

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster
 
Inlägg: 4991
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: out of bounds...

Inläggav Glebster » 2012-01-15 19:32

Kul analys, skiljer sig bredden på sweet spot sig något?

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-15 21:05

avr7000 skrev:Går det att testa dem dikt an mot vägg istället för 70 mm ut?

Det är spännande det här... det påstods ju att det var de enda högtalarna som funkade i vanliga vardagsrum ;) och att man då kan tro att placeringen inte är så kritisk. Jag skulle vilja säga att den är ganska kritisk men att efter det att man fått det rätt så stämmer reklamen ganska bra :)

Stefan


Hade dem närmre väggen också, men det blev smidigare att ha dem lite längre ut då jag kunde klämma fast kuddarna som agerade absorbenter på sidan. Har även experimenterat med detta förr i tiden när jag hade 51:or. Slutsatsen i båda fallen var att det inte har så stor betydelse så att det skulle ha någon som helst signifikans i mina nyligen genomförda jämföresler.

Tja det där med att "de var de enda högtalarna som fungerar i vanliga bostadsrum" tycker ju i alla fall jag var ett lite väl självgott uttalande. :wink: Sen är ju dessutom just Oa51 ganska nära en konventionell högtalare. Det den gör kan man ju till viss del uppnå även med en direktstrålare genom att välja element med bred spridning osv. Tror jag i alla fall! :)

Och jag håller med om att placeringen är ganska kritisk, precis som på många andra burkar!

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-15 21:07

Glebster skrev:Kul analys, skiljer sig bredden på sweet spot sig något?


Något större på 51:orna, men inget jag valde att lägga jättestor vikt vid att utforska vidare. Jag sitter nästan alltid i mitteln.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Inläggav avr7000 » 2012-01-15 22:55

Jag tycker att det är fantastiskt roligt att OA51.LE2 står sig så bra (som jag uppfattar din beskrivning) mot ett par så fina högtalare som Pi60s.

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-15 23:32

avr7000 skrev:Jag tycker att det är fantastiskt roligt att OA51.LE2 står sig så bra (som jag uppfattar din beskrivning) mot ett par så fina högtalare som Pi60s.

Stefan


Jo visst tål de att jämföras! Men de ljudmässiga skillnaderna var ganska stora. Sen vilken som är "korrekt" det vet jag faktiskt inte. Men jag vet vad jag föredrar! Sen kan ju Pi60s spela betydligt starkare.

Egentligen skulle ju Oa51.LE2 vs. i6 eller pi25 vara en mer fair jämförelse rent prismässigt/ljudtrycksmässigt? kanske? :)

StefanH
 
Inlägg: 303
Blev medlem: 2010-08-30

Inläggav StefanH » 2012-01-16 10:07

Jag tycker inte att din beskrivning av OA51LEII stämmer med min uppfattning. Placeringen är åt (nja), inte bra. 70cm är på tok för högt. Diskantens energi pekar i för stor grad över lyssningsplats, om du inte sitter på barstolar på kort avstånd. Detta ihop med 70mm ut från väggen, kan inte ge annat än upplevd svagare bas-, mellanregister än vid mer korrekt placerade högtalare, menar jag. Att du har en högtalare vid sidan av, borde väl påverka ljudbilden negativt. Det du skriver om sameness på Pi60 på olika musikmaterial tycker jag tyder ej korrekt återgivning, dist? Att du upplever OA51 som kalla, är tycker jag positivt. Sådan återgivning brukar jag koppla ihop med renhet i återgivningen.
Jag föreslår att du ger OA51 en ny chans, rätt placerade.
Detta inlägg hoppas jag inte leder till en infekterad stämning. Ta vad jag skriver för vad det är, MIN uppfattning.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn
 
Inlägg: 3107
Blev medlem: 2005-04-12

Inläggav schmutziger » 2012-01-16 10:18

Kul recension Unholy!
Det är ju skillnad på ett 6.5" element och ett på 8.7", och avstämning vid 40hz mot 25Hz :)
Håller med dig att midbasen kan vara lite tunn, eller iaf att det kanske borde finnas lite till.
Men de klingar väldigt homogent så det känns rätt svårt att kunna förändra något eg.

Lite därför jag började med Project Feelgood, för att få lite mer "slam" el vad det kan tänkas kallas.

Stefanh: Det är nog ingen som ser din post som flamebait

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-16 13:32

StefanH skrev:Jag tycker inte att din beskrivning av OA51LEII stämmer med min uppfattning. Placeringen är åt (nja), inte bra. 70cm är på tok för högt. Diskantens energi pekar i för stor grad över lyssningsplats, om du inte sitter på barstolar på kort avstånd. Detta ihop med 70mm ut från väggen, kan inte ge annat än upplevd svagare bas-, mellanregister än vid mer korrekt placerade högtalare, menar jag. Att du har en högtalare vid sidan av, borde väl påverka ljudbilden negativt. Det du skriver om sameness på Pi60 på olika musikmaterial tycker jag tyder ej korrekt återgivning, dist? Att du upplever OA51 som kalla, är tycker jag positivt. Sådan återgivning brukar jag koppla ihop med renhet i återgivningen.
Jag föreslår att du ger OA51 en ny chans, rätt placerade.
Detta inlägg hoppas jag inte leder till en infekterad stämning. Ta vad jag skriver för vad det är, MIN uppfattning.


Att den inte överrensstämmer med din uppfattning är egentligen inte så konstigt. Allting handlar ju om vad man har för referenser. Och det var därför jag var mycket noga med att understryka att jag inte vet vad som är "rätt eller fel". :)

Angående placeringen: Jag har haft minst tre par olika 51:or med olika elementkonfigurationer. Har testat dem i flera olika rum och med olika höjd samt avstånd till bakvägg. Och jag håller inte med dig alls om att detta skulle ge så stora skillnader som du verkar tycka. Höjden gör rätt mycket för ljudbilden, men rent klangmässigt tycker jag knappt att det påverkar alls. Avståndet från väggen påverkar, men enligt min erfarenhet inte så mycket så att det skulle spela någon större roll i detta sammanhang. Det hade verkligen inte ens i närheten kunnat kompensera så att de lät som pi60s gjorde rent klangmässigt. Framförallt inte om vi snackar om 0 vs 7cm. Hade ju varit en annan sak om de stått en meter ut, då hade jag hållit med.
Att ha högtalare bredvid är naturligtvis inte bra. Men detta förstörde mycket mer för pi60 än för Oa51. Som jag skrev så var 51:ornas placering prioriterad.

Jag vet inte om Pi60s distar. finner det dock inte troligt. Men det är helt klart att ett av paren färgar ljudet, då de inte alls låter likadant. Sen är nog inte tanken att de ska låta likadant heller. Båda högtalarnas konstruktörer har bra koll på vad de sysslar med.

Kallt ljud gillas av vissa, ej av andra. återigen vet jag ju inte hur det egentligen skulle låta. Har inte varit med när de spelade in det jag lyssnade på. :wink:

Tycker inte att det känns motiverat att testa igen, då jag är övertygad om att mina slutsatser om vilket par jag föredrar kommer att bestå. Det finns helt enkelt inte så stora "förbättringar" att hämta enligt min erfarenhet av oa51.

Detta var inget vetenskapligt test. Jag ville bara kolla vilka högtalare jag föredrar, under någerlunda enkla former. Jag ville kunna göra snabba byten och därför kunde jag inte ställa undan ett par åt gången. Mina pi60s är dessutom tunga och mycket snyggt fanerade, så jag flyttar helst inte dem i onödan.
Kan ju tillägga att min förhoppning var att jag skulle tycka bäst om oa51.LE2 då jag i sådana fall kunde sålt av mina Pi60s och tjänat en massa pengar emellan.
Sedan så tyckte jag att det kunde vara kul att delge mina erfarenheter av testet.

Lugnt, ingen infekterad stämning här inte. Man måste ju få lov att tycka och tänka! :)

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-16 13:35

schmutziger skrev:Kul recension Unholy!
Det är ju skillnad på ett 6.5" element och ett på 8.7", och avstämning vid 40hz mot 25Hz :)
Håller med dig att midbasen kan vara lite tunn, eller iaf att det kanske borde finnas lite till.
Men de klingar väldigt homogent så det känns rätt svårt att kunna förändra något eg.

Lite därför jag började med Project Feelgood, för att få lite mer "slam" el vad det kan tänkas kallas.

Stefanh: Det är nog ingen som ser din post som flamebait


Tack! :)
Visst är det så, pi60s är ju defacto en rätt mycket större och tåligare högtalare.
Ska bli intressant att höra dina Feelgoodare nån gång! :)

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-16 13:38

Kan ju säga att jag spelade ganska starkt under testen. Inget fjantande här inte! :wink:

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2012-01-16 22:59

UnholyRishna skrev:Kan ju säga att jag spelade ganska starkt under testen. Inget fjantande här inte! :wink:


Det ska man! Jag har också dragit på ordentligt.
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster
 
Inlägg: 4991
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: out of bounds...

Inläggav Glebster » 2012-01-16 23:09

Unholy: du har inte lust att arrangera en lyssningsträff innan du avpoliterar dina 51or? Säkert många med mig som skulle vilja ta del av en så spännande jämförelse irl.

Användarvisningsbild
UnholyRishna
 
Inlägg: 1323
Blev medlem: 2006-04-14

Inläggav UnholyRishna » 2012-01-17 00:06

Glebster skrev:Unholy: du har inte lust att arrangera en lyssningsträff innan du avpoliterar dina 51or? Säkert många med mig som skulle vilja ta del av en så spännande jämförelse irl.


Det skulle vi väl kunna ordna. Ett problem finns dock. Mina temporära "stativ" (polarens nybyggda basmoduler) kommer inte att finnas kvar här mer än ett par dagar till. Därefter måste det lösas på något annat sätt, och jag har ju inte direkt lust att bygga några, (eller göra hål i väggen för den delen :wink: ) Men om några har ett par lämpliga stativ så kan vi väl dra ihop en liten sammankomst.
Ska även fixa med dämpning så att båda högtalarna får bättre förutsättningar för att prestera på ett vettigt sätt. :)

Användarvisningsbild
Ragnwald
 
Inlägg: 17608
Blev medlem: 2005-02-13
Ort: Gotland

Inläggav Ragnwald » 2012-01-17 00:34

Hade för mig att 51:an åtminstone från början, konstruerats för just väggmontage. Eller minns jag fel?
Den som vet mest, tror minst.

FöregåendeNästa

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster