Problemet är att diskanten på något sätt beteer sig som jag skulle beskriva som att den grötar ihop ljudbilden och det låter lite "mörjigt" och skärande.
Det härör helt från de T22:orna och för när jag sticker huvudet ovanför F87:orna är ljudet i diskanten väldigt bra.
Problemet hörs när jag kör rockmusik eller musik där det händer mycket samtidigt i de höga registren.
När det händer får jag inte alls någon slags rumskänsla från högtalarna på samma sätt som med annan musik. De "försvinner" inte alls som de brukar.
De andra högtalarna vi lyssnade på OA12 och OA51 hade inte alls samma problem och jämfört med OA51:orna var det verkligen ljusår.
Jag hade mina diskanter dämpade lite innan men efter träffen har jag tagit bort diskantdämpningen helt och kontrollerat alla kontakter och så att jag inte fasvänt något, det blev faktiskt bättre men ändå inte riktigt som jag vill ha det.
OA12 har ju fantastiskt ljud... med samma diskanter som jag har? Börjar fundera på om de skall riktas om på något sätt?
Hmm någon ide från någon upplyst Carlssonsk själ?