Jag tog upp denna fråga med John, som uttryckte följande, "Den slutliga utformningen utmynnade i en design feature som kunde användas som en eye-catcher vilket vi har gjort vid att endast låta elementskyddet täcka baselementet."
I det syftet fungerar det mycket väl. Men jag tycker samtidigt att det väcker upp en frågeställning hos mig som ovetande kund, om varför den är blank och sticker ut på det sättet, och syftet med detta.
Jag sparkar därför igång denna tråd med frågeställningen enligt första meningen.
Tänkte att ni skulle få vara med och uttrycka er åsikt vad gäller diskantplåtens färg, (omröstningen) och elementskyddet på L8.
Gjorde också en inte 100%-igt lyckad färgläggning av en lånad bild på nätet så ni direkt kan jämföra någotsånär, blankt original och svart utförande.
Hoppas att inte John misstycker med anledning av detta. Men av erfarenhet om hans synnerligen trevliga person tror jag personligen inte det. Kanske kan han använda detta som en riktad marknadsundersökning hos oss ljud-nördar.
Original

Svart utförande

Med anledning av nedanstående kommentar.
Självklart är L8 snyggare och mer påkostad (och funktionsmässigt bättre utförd,syftar på dämpmaterial runt ambiensdiskanter)än som visas på ovanstående bilder. Miss av mig att inte påtala detta.