Så här ser dom ut...

Gjorde ren dom och kopplade in dom för provspelning, högtalarna hade en väldigt tydlig bas men ganska tråkig och tunn diskant. Tyckte mina Mirsch 28-3 som stod bredvid lät spelgladare.
Synade högtalarna lite närmare och upptäcker då att diskanterna har beteckningen Seas 5 TV-HF, vad jag vet så har väl Carlsson oa5 alltid levererats med Peerless MT20. Antar att vi kan utesluta att det rör sig om en original byggsats, basen verkar vara original i alla fall då märkningen under verkar stämma. tyckte allt var lite synd då jag tänkt bygga om dom till OA5 typ2 för att få ut så mycket som möjligt av befintlig hårdvara. Men vad göra åt diskanten är det en fullgod ersättare till peerless eller är det bara skräp, kan det vara värt pengarna och införskaffa begagnade original diskanter. Vad finns det för tankar och ideer om detta. Så här i efterhand när jag sett hur dom olika diskanterna ser ut så borde jag sett att det ej var peerless från början, har nog iofs köpt högtalarna endå för utseendets skull...
/Foppa