Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
vinylia skrev:Ja det stämmer.
Jasså det var du som hann före på 52:orna.
Men jag tycker i och för sig OA50 passar bättre till min nyfikna ett-åring som undersöker allt i hennes väg.
Funderar på att göra fast metallhuvarna lite bättre...
hifikg skrev:Bara att gratulera er som högg de fynden! Hade jag inte redan haft ett par 52:or så hade ni inte haft en chans
vinylia skrev:Funderar på att göra fast metallhuvarna lite bättre...
Maccis skrev:hifikg skrev:Bara att gratulera er som högg de fynden! Hade jag inte redan haft ett par 52:or så hade ni inte haft en chans
Jo som sagt, sålde mina för ett tag sedan, kom på att jag saknade dem lite när jag såg annonsen på blocket.
Var faktiskt.se sugen att ta även 50.4'orna......
vinylia skrev:.
Är det värt att uppgradera till LE från mina 50.4?
vinylia skrev:Lovade fler musiktips som passar mina oa52, (eller som bara är så bra att de helt enkelt måste nämnas)
Raising sand -Robert Plant & Alison Krauss, spår 3 Sister Rosetta Goes Before Us bl.a.
Å nu över till vinylen...
Sade-Diamond Life, sista spåret Why Cant WeLive Together
Leonard Cohen-Old Ideas(nya skivan), bla spår 2 Amen
J.J. Cale-"5", Sensitive Kind
Och så min favoritmusiker alla kategorier:
Jan Johansson-med en lite mer sällan spelad platta -"Och så kan man ju dansa till den", Blues i oktaver på B-sidan
Har nog helatidn letat lite efter en högtalare som gör Jan Johanssons musik rättvisa.
Börjar nu efter flitigt läsande på denna trevliga sajt snegla åt OA52 eller OA51. Skulle gärna vilja provlyssna nån av dem hos nån i Stockholmstrakten
vinylia skrev:Ursäkta mig, jag menar förstås oa50. Äger ej 52:or... än så länge. Tycker att 50.4 är ganska elak mot inspelningar som ej är så bra, det låter tunnt och "stökigt" med lite sämre inspelningar. Är det samma sak med oa52 51 och Larsen 6 o 8?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster