The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard
 
Inlägg: 18067
Blev medlem: 2007-09-02
Ort: Skåne

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav Fjonkalicious » 2015-01-26 10:54

Stranne skrev:
avr7000 skrev:Det är M4 maskinskruv .


Gött, då har jag svarta skruv med insektsskalle liggande!


Jag antar att det är ett medvetet skämt?
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav Stranne » 2015-01-26 11:27

Fjonkalicious skrev:
Stranne skrev:
avr7000 skrev:Det är M4 maskinskruv .


Gött, då har jag svarta skruv med insektsskalle liggande!


Jag antar att det är ett medvetet skämt?

Japp...
Jag har lite svårt för smileys, så det är inte konstigt att folk inte vet om jag skämtar eller ej. Det kan ju bli hur fel som helst... Jag kanske får svälja stoltheten och börja putta in runda små :D här och där.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard
 
Inlägg: 18067
Blev medlem: 2007-09-02
Ort: Skåne

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav Fjonkalicious » 2015-01-26 12:10

Stranne skrev:
Fjonkalicious skrev:
Stranne skrev:
Gött, då har jag svarta skruv med insektsskalle liggande!


Jag antar att det är ett medvetet skämt?

Japp...
Jag har lite svårt för smileys, så det är inte konstigt att folk inte vet om jag skämtar eller ej. Det kan ju bli hur fel som helst... Jag kanske får svälja stoltheten och börja putta in runda små :D här och där.


Har en kollega som allvarligt skrivit det på en ask. Man upphör aldrig att förvånas. :D
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav Stranne » 2015-01-26 12:31

Fjonkalicious skrev:Har en kollega som allvarligt skrivit det på en ask. Man upphör aldrig att förvånas. :D

Hahaha!

Det var ett sånt där tråkigt stående skämt som jag och en gammal kollega körde när vi var ute på mek-jobb för 10-12 år sen sådär. Vi hade körde amerikanska mobila svarvar (kall bearbetning av rör mm på framför allt petrokemisk industri och kärnkraftverk) som använde insexskruvar till alla skruvförband. Det blev insektsskruv efter att någon stjärna på nåt förråd nånstans kallat dem för just detta.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav avr7000 » 2015-01-27 10:27

Blev ju en smutt snygg lösning :)

Bild
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav Stranne » 2015-01-27 16:35

En artontummare dold i varje skåp också så blir det åka av!

djimp
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-01-29
Ort: Schtokkolm

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav djimp » 2015-01-28 11:50

Jag lyssnade på dessa små charmtroll på mässsan i sthlm för ett par år sedan. Det var en mycket trevlig bekantskap (både dessa o Anders, samt några andra forummedlemmar!). Jag var även intresserad av ett par, men eftersom det inte blev nåt gruppköp så är min fråga; finns ritningar på lådorna o filtret att få tag på så jag kan bygga ett par själv. Har kollat igenom denna tråd men kan inte hitta nåt. Om det går att skaka fram så lovar jag att skapa en byggtråd med mycket bilder!! :wink:

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard
 
Inlägg: 18067
Blev medlem: 2007-09-02
Ort: Skåne

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav Fjonkalicious » 2015-01-28 12:41

djimp skrev:Jag lyssnade på dessa små charmtroll på mässsan i sthlm för ett par år sedan. Det var en mycket trevlig bekantskap (både dessa o Anders, samt några andra forummedlemmar!). Jag var även intresserad av ett par, men eftersom det inte blev nåt gruppköp så är min fråga; finns ritningar på lådorna o filtret att få tag på så jag kan bygga ett par själv. Har kollat igenom denna tråd men kan inte hitta nåt. Om det går att skaka fram så lovar jag att skapa en byggtråd med mycket bilder!! :wink:


Anders gjorde många diy-projekt där han delade med sig sina lösningar, konstruktioner och filter till allmänheten. Om man läser igenom allt han gjort så blir man imponerad av hans givmildhet. Denna konstruktion var dock aldrig avsedd för att ges bort utan det var ett litet projekt för hans företag. Profiten var inte stor men dock, det var hans beslut att det skulle vara så och då tycker jag att det skall förbli så.

Man skulle kunna tänka sig att vi skulle göra någon efterkonstruktion där man låter vinst gå till en fond el. likn. men precis som då så saknas det kundunderlag. Utöver det skall det också finnas tid för ett sådant projekt.

Jag kan lyfta diskussionen med vissa parter, men lovar inget mer. Fram till dess så tycker jag att vi skall respektera Anders tidigare beslut.

Mvh
Filip (kollega till Anders)
Head of Design - Acoustic Illusion AB

djimp
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-01-29
Ort: Schtokkolm

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav djimp » 2015-01-29 17:57

Helt förståeligt. Hoppas att det kundunderlaget uppstår (här är en iaf! :D ) och att låta den lilla vinst som blir gå till en fond låter bra. Jag har haft HFLS och har pk och mupps nu och är mer än nöjd med de båda. Blev lite kär i Lill Stig, så liten men så kompetent och mycket estetisk. Jag håller tummarna och om jag på nåt sätt kan bidra så gör jag gärna det. Är en duktig snickare.

Har även en fråga om Acoustic Illusion´s Ovation 8 finns att köpa och om så till vilket pris, de var även de en mycket behaglig upplevelse.

Mvh Jimmy

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn
 
Inlägg: 3101
Blev medlem: 2005-04-12

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav schmutziger » 2015-01-30 09:34

Lillstig var väl eg tänkt som ett sätt att få in pengar för att kunna komma vidare i arbetet med tvåvägs-trevägaren?
Tanken var också om de kunde göras på det viset att de samtidigt kunde sponsra framtagandet av en färdig variant av Sig Carlssons tvåvägare.

Jimmy: Bara maila dem,info@acousticillusion el liknande, en kollega till mig i Sundsvall gjorde det o äger nu ett par ovulation iaf. Han är väldigt nöjd :)
Eller pm:a fjonken så hänvisar han dig rätt.

djimp
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-01-29
Ort: Schtokkolm

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav djimp » 2015-02-02 16:36

Will do!

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav Stranne » 2020-02-29 17:30

Om nån är intresserad av ett av de 3 paren Lill-Stig som mig veterligen finns, så har jag ett par till salu.
Kolla min medlemstråd och dra ett PM isf!

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav avr7000 » 2020-12-21 22:26

Lillstig spelar som köks-stereo med "100" W Tpa3251 Aiyima A04 försörkare och B&O CD/Radio.
Förstärkare:
https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=70688&hilit=aiyama

Det är ganska mysigt att bara ha CD (och Radio) i köket.... det blir lite en cermoni, man går ut i vardagsrummet och väljer en bra CD och lyssnar sedan på hela skivan medan man grejar i köket :)

Bild

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57179
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav Nattlorden » 2020-12-21 22:43

Oj så bra de passade ihop!
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: The Story of Lillstig (sista bokning 3/3 2013)

Inläggav Stranne » 2020-12-22 09:08

Snyggt Stefan!
Jag har också lurat på en liknande BeO att hänga upp nånstans. Om jag bara kunde hitta ett ställe där jag verkligen behöver en extra anläggning så hade det ju varit toppen... :? :D

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster