Hej
OA 12 står väldigt upp på min önskelista på grund av sitt format, utseende och det jag läst om dess ljudkvaliteter. Men för en som jag som "räknar" med att finna välljud som skänks bort eller som jag hittar i tippens elektronikbinge så är "andrahandsvärdet" (kanske sjuttonhandsvärdet) på dessa väldigt högt. Det är något jag tycker på det stora hela är väldigt glädjande, min filosofi är sedan länge att inte kasta bort något som fungerar eller går att laga då jag tror att det för världens väl är en bättre lösning än att tillverka nytt. Våra resurser är ju som bekant begränsade.
Just nu ligger ett par ute på tradera och är i skrivande stund uppe i 4050 sek. Då är det fem dagar kvar på auktionen. Det är än så länge 10 olika personer som budat. Någon kanske finns här på faktiskt, vad vet jag.
Priset 1978 var 1550:-. Jag vet inte vad det blir omräknat i konsumentprisindex idag. Men frågan är, skulle det vara möjligt att sätta igång med nyproduktion? Jag kan inte de juridiska förutsättningarna för detta. Men kloner bygger ju folk hela tiden av olika högtalare, men jag gissar att det stöter på någon slags patrull om man börjar tillverka för att sälja?
Mvh, Anders