Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
rampitsch skrev:Intressant läsning!
Utan att på något sätt heligförklara OA12, tänkte jag komma med lite tankar och funderingar. Tilläggas bör att jag ej lyssnat på MP2orna (ännu).
OA bör prestera en synnerligen välartikulerad diskant och mellanregister, med mellanregistret som främsta egenskap.
PappaBas skrev:Sned och högt i tak brukar OA gilla tror jag?
rampitsch skrev:Nu finns det nog dem med bättre minne än en annan, men har för mig att det sitter en tätningslist, en riktig tätningslist på baffeln som tätar nedåt mot lådan. Fönsterlist av olika varianter, liknande den tätningslist HiFi-kit säljer torde fungera utmärkt.
//Rampitsch
dalkarl skrev:rampitsch skrev:Nu finns det nog dem med bättre minne än en annan, men har för mig att det sitter en tätningslist, en riktig tätningslist på baffeln som tätar nedåt mot lådan. Fönsterlist av olika varianter, liknande den tätningslist HiFi-kit säljer torde fungera utmärkt.
//Rampitsch
Har något bättre minne, men det finns ett "spår" efter kanten i högtalaren, och där köpte jag X antal meter o-ringssnöre för att täta baffeln mot lådan.
celef skrev:Fint, vad står där i mitten? Är det tidigare nämnda "mp2"?
celef skrev:Jag borde skämmas, jag har ju ett par mp2 i mina gömmor och bör således veta bättre
men högtalaren, eller basen?, i mitten ser spännande ut, gillar den blekta vintagelooken, jag ska hålla ögonen öppna inför fortsättningen
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst