Utbruten från bildtråden.
/K12
Någon som mäktar med att ladda upp en lite mer högupplöst bild av märkplåten som sitter på baksidan av OA51?
Har kanske möjlighet att skriva ut sådana skyltar på tunn aluminium på jobbet.
Tack på förhand mvh Victor
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Wictor skrev:Det här fick bli en egen tråd.
Utbruten från bildtråden.
/K12
petersteindl skrev:Njae, jag tänker kanske mest på John Larsen. Han är ju ganska snäll av sig och kanske ger efter på påtryckningar. Det kan dock bli surt efterspel i dyningarna. Var och en kan ju fixa nån form av plåt själv.
Mvh
Peter
schmutziger skrev:petersteindl skrev:Njae, jag tänker kanske mest på John Larsen. Han är ju ganska snäll av sig och kanske ger efter på påtryckningar. Det kan dock bli surt efterspel i dyningarna. Var och en kan ju fixa nån form av plåt själv.
Mvh
Peter
Det är ju det denna tråden var till för, att privatpersoner tillverkar ett gäng klisterlappar till självkostnadspris som en engångsgrej.
Tror inte TS hade tänkt att tjäna pengar direkt på detta.
Ditt argument om varumärkesintrång osv gäller väl endast vid näringsverksamhet?
Wictor skrev:Inte min mening att ställa till med oreda. Var bara tänkt som en kul grej.
Med vänlig hälsning, Victor
petersteindl skrev:Just en sådan här sak kan vara mycket känsligt för John Larsen och för Stiftelsen Stig Carlsson. Oavsett vad man tycker om varumärkningar och Ortho-Acoustic så har faktiskt Stiftelsen Stig Carlsson registrerat varumärke på Carlsson Ortho-Acoustic och på namnet Carlsson och på Carlsson Loudspeakers som Figurvarumärke.
Mvh
Peter
petersteindl skrev:schmutziger skrev:petersteindl skrev:Njae, jag tänker kanske mest på John Larsen. Han är ju ganska snäll av sig och kanske ger efter på påtryckningar. Det kan dock bli surt efterspel i dyningarna. Var och en kan ju fixa nån form av plåt själv.
Mvh
Peter
Det är ju det denna tråden var till för, att privatpersoner tillverkar ett gäng klisterlappar till självkostnadspris som en engångsgrej.
Tror inte TS hade tänkt att tjäna pengar direkt på detta.
Ditt argument om varumärkesintrång osv gäller väl endast vid näringsverksamhet?
Nej, jag tror inte det. I det här fallet är det kloner av Carlssonhögtalare som görs av hemmabyggare. Frågeställningen är om dessa kloner kan komma att få orginalmärken så som de vore originalhögtalare?
Alltså, ett alternativ är om SSC fick vara med och bestämma och ge ett uttalande och godkänna så kan hemmapularen faktiskt ha ett dokument som styrker originaliteten och därmed andrahandsvärdet. Jag skulle faktiskt inte utesluta att det går att ha en dialog med SSC. Skulle tippa att det blir en viss royaltykostnad men ändå. Det kanske kan bli någon hundralapp skulle jag tro. Det vore som jag ser det faktiskt intressantare för då omvandlas klonerna till original.
Man kan se detta på olika sätt, men oavsett så är alltid varumärket Carlsson inblandat.
Mvh
Peter
IngOehman skrev:Jag tycker nog ändå att teknisk information skall vara rätt om den skall
finnas. Att undersöka vad det borde stå är ju inte svårt.
Vh, iö
paa skrev:Hur ser Stiftelsen på LE-versionerna då, kan det bli Carlsson-märkskyltar märkta med t.ex LE2-klon, eller?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster