OA-52 Original uppgradering?

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: OA-52 Original uppgradering?

Inläggav hifikg » 2023-02-08 23:05

juanth skrev:
Kermit116 skrev:Juanth,
FBK skriver så där bara för att göra ägare av fabrikstillverkade 52.2:or så nyfikna att dom till sist öppnar o tittar. Och tar ett foto o skickar t honom.


Ah! :mrgreen:

Jag har flera ggr sagt att öppna bör man, det är bra att få veta status på spindlar och eventuell nedhängning.


Inte om man är nöjd med hur det låter
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3644
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: OA-52 Original uppgradering?

Inläggav juanth » 2023-02-08 23:41

hifikg skrev:
juanth skrev:
Kermit116 skrev:Juanth,
FBK skriver så där bara för att göra ägare av fabrikstillverkade 52.2:or så nyfikna att dom till sist öppnar o tittar. Och tar ett foto o skickar t honom.


Ah! :mrgreen:

Jag har flera ggr sagt att öppna bör man, det är bra att få veta status på spindlar och eventuell nedhängning.


Inte om man är nöjd med hur det låter



Nej precis. Det här som skrivs här har absolut inget med dig att göra. :wink:
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 834
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA-52 Original uppgradering?

Inläggav Chris71 » 2023-02-09 01:16

hifikg skrev:
juanth skrev:
Kermit116 skrev:Juanth,
FBK skriver så där bara för att göra ägare av fabrikstillverkade 52.2:or så nyfikna att dom till sist öppnar o tittar. Och tar ett foto o skickar t honom.


Ah! :mrgreen:

Jag har flera ggr sagt att öppna bör man, det är bra att få veta status på spindlar och eventuell nedhängning.


Inte om man är nöjd med hur det låter


Jag kommer nog att bli djupt besviken om du inte genast investerar i ett endoskop och utan vidare dröjsmål dyker in i dina OA52or visa basporten eller annan lämplig kavitet.
Det är ju helt uppenbart att något speciellt hänt i produktion som gjort dem helt unika, men för att inte störa detta förhållande innan det dokumenterats på vederbörligt sätt.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA-52 Original uppgradering?

Inläggav distad » 2023-02-09 03:45

Chris71 skrev:
hifikg skrev:
juanth skrev:
Ah! :mrgreen:

Jag har flera ggr sagt att öppna bör man, det är bra att få veta status på spindlar och eventuell nedhängning.


Inte om man är nöjd med hur det låter


Jag kommer nog att bli djupt besviken om du inte genast investerar i ett endoskop och utan vidare dröjsmål dyker in i dina OA52or visa basporten eller annan lämplig kavitet.
Det är ju helt uppenbart att något speciellt hänt i produktion som gjort dem helt unika, men för att inte störa detta förhållande innan det dokumenterats på vederbörligt sätt.

Just "det" filtret skulle man vilja se... Det har ju snackas om att det är ett par innan produktion så det måste vara ett filter utan dessa like.. :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Large
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 2020-07-01
Ort: Linköping

Re: OA-52 Original uppgradering?

Inläggav Large » 2023-02-09 10:23

FBK skrev:
Chris71 skrev:
hifikg skrev:
Inte om man är nöjd med hur det låter


Jag kommer nog att bli djupt besviken om du inte genast investerar i ett endoskop och utan vidare dröjsmål dyker in i dina OA52or visa basporten eller annan lämplig kavitet.
Det är ju helt uppenbart att något speciellt hänt i produktion som gjort dem helt unika, men för att inte störa detta förhållande innan det dokumenterats på vederbörligt sätt.

Just "det" filtret skulle man vilja se... Det har ju snackas om att det är ett par innan produktion så det måste vara ett filter utan dessa like.. :mrgreen:

Det här är ju en rätt spännande idé. Tidigare ägare av mina OA52.2 påstås ha varit klasskamrat, och vän, med S.C. och det finns en del saker som tyder på att högtalarna inte är serieproduktionsexemplar... Det är dessutom troligt att högtalarna inte byggdes som .2 från början. Stämmer historien så har uppgraderingen gjorts av S.C. själv, men det lär ju aldrig kunna verifieras.
-- Air goes in and out, blood goes round and round. Any variation on this is bad. --
pi60s, piP, BS60, pX2, OA 52.2, Denon AVC-X3800H, Rotel 1582 MkII, Emotiva BasX A-300

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: OA-52 Original uppgradering?

Inläggav RogerGustavsson » 2023-02-09 10:56

Husguden föredrog väl foliespolar och InfiniCap? Då är det ju det KG ska ha.

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster