Jag har sedan en tid noterat att Larsen 6 numera har en uppgradering, som jag förstår det handlar det om byte av diskant. Vilka kan man göra denna uppgradering hos? Vad kostar den? Är det värt pengarna? Är i övrigt riktigt nöjd med mina Larsen! Men det är klart, vad vore livet utan projekt och uppgraderingstankar?
Om jag inte minns fel så byter du diskant och ett motstånd i filtret. Ring John och kolla. Det är lite karvande i lådan för att få plats med magneten på den nya diskanten (Larsen 8 diskanten)
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.
Maccis skrev:Kan så vara, men sitter redan på diskanterna. Kanske skall ringa John ändå.
Jag har inte haft tid, mina L6 har stått i en klädskrubb i 6-7 år... Jag har dock den frontplatta du behöver till L& för att få dit L8 diskanten, den som John tillverkar. Skicka mig ett Pm så skickar jag ett par till dig gratis.
Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.