GOTT NYTT ÅR, får man väl starta med.:)
Jag sitter i tankarna på att inhandla ett par Larsen 8
har idag Oa-51.3 med bas stöd och är förhållandevis nöjd med ljudet förutom att jag framför allt upplever mellanregistret en aningen oprecist/luddigt?.
detta hoppas jag blir bättre när jag uppgraderar till OA-51.LE2, om inte så blir det iallafall skoj att laborera..:)
Har tänkt bygga om mitt 5.1 system till 7.1 där bakre samt sidohögtalare skall vara oa-51 uppgraderade till 51.3le samt att det då är
tänkt att larsen 8 skall vara front högtalare
som center är jag sugen på en mirage omd-c2, och eventuell bas så har jag tittat på Rel S5 alternativt JL Audio E112 hur detta kommer att lira?, det lär man bli varse.
som förstärkare har jag Pioneer SC-LX90.
Det jag är lite orolig över, är om dessa Larsen 8 kommer bli en uppgradering vs OA-51:orna vid 2-kanals lyssning?
har inte haft möjlighet att lyssna på Larsen 8 tyvärr, utan bara läst det lilla som finns när man googlar, samt att jag tycker dom är snygga..:)
ljud upplever vi ju som sagt var olika, men vore roligt att höra vad folk har för uppfattning i saken, och hur man exempelvis upplever att dessa larsen 8 låter,
kan ju påpeka att jag har haft carlsson högtalare i många år och är såld på denna typ av omvälvande ljud, har även haft OA-52.3
/Doger