mina oa2212

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7308
Blev medlem: 2007-10-28

Re: mina oa2212

Inläggav Kalejdokom » 2017-10-22 20:53

Som sagt, RTFM:
viewtopic.php?t=17604

:)

Användarvisningsbild
Andersss
 
Inlägg: 254
Blev medlem: 2011-03-19

Re: mina oa2212

Inläggav Andersss » 2017-10-24 17:31

Casco Universal aqua fungerade utmärkt.

Har nu monterat skumkanter centrerat utan missöden. Fungerat jättebra. Men nu när jag monterar basarna i baffeln verkar det sjukt noga med att de hamnar centrerat i "gummilisten" som är monterad i baffeln (har alltså provkört basarna efter det att jag skruvat i dem i baffeln, innan jag skruvar på kabinettet). Vad gör jag för fel, för det låter nästan som att skumkanten tar i gummilisten om jag inte är väldigt noga.

(För info så är det EJ talspolen som skrapar, den är tyst)

TIPS??

Användarvisningsbild
STDI
Carlssonsk apostel
 
Inlägg: 2493
Blev medlem: 2009-10-06
Ort: ho-acoustic

Re: mina oa2212

Inläggav STDI » 2017-10-24 18:43

Andersss skrev:... "gummilisten" som är monterad i baffeln ...

Menar du de "o-ringar" som ska sitta mellan basen och baffeln? Alltså en för varje bas.
Är det den du menar så ska den ju sitta i utrymmet mellan korgkanten på elementet och skumkanten. Sen ska de fyra "öronen" dras ut och och klämmas fast under fästbyglarna. Och just att dra ut "öronen" och klämma dem bör göra så att det inte är risk att "o-ringen" når skumkanten.
Och visst måste man vara noggrann.

Men är det något annat som krånglar så vet jag inte vad det kan vara.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2

Användarvisningsbild
Andersss
 
Inlägg: 254
Blev medlem: 2011-03-19

Re: mina oa2212

Inläggav Andersss » 2017-10-24 18:52

STDI skrev:
Andersss skrev:... "gummilisten" som är monterad i baffeln ...

Menar du de "o-ringar" som ska sitta mellan basen och baffeln? Alltså en för varje bas.
Är det den du menar så ska den ju sitta i utrymmet mellan korgkanten på elementet och skumkanten. Sen ska de fyra "öronen" dras ut och och klämmas fast under fästbyglarna. Och just att dra ut "öronen" och klämma dem bör göra så att det inte är risk att "o-ringen" når skumkanten.
Och visst måste man vara noggrann.

Men är det något annat som krånglar så vet jag inte vad det kan vara.


Precis dom (å ja jag är med på att de ska sitta mellan). Det var ju lixom inte helt enkelt. Glad att jag testade innan jag smackade ihop dem. Gick bättre på den andra iaf. Jo jag kom på att man var nog tvungen att dra i "öronen" :) Å jag kan ju gärna inte testa dem i något sorts maxläge nu.

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster