Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
gravve69 skrev:Fanns det mt24 original i OA14 ?
Mina ser ut så här, eller är detta mt20 ?
gravve69 skrev:Jo läste det, men infon från Carlsson planet fick jag i ett sms
gravve69 skrev:Det där är MT24-diskanter, så det är den sista bästa serien av OA-14 och de borde låta toppen fortfarande om de är lite spelade.
Jag tror du kan sitta lugnt, och nöja dig med att byta ingångsterminaler till likadana fast guldpläterade (finns på Kjell &Co), satsa på god elektronik istället.
Skulle du ändå vilja byta till nya dyra T-22-diskanter innebär det också en total demontering av högtalarna och att bygga helt nya filter. Tveksamt om det är värt pengar och besvär!
Så löd texten jag fick, men allt som du säger o skriver stämmer ju
STDI skrev:Visst har det diskuterats förr. Och inte heller i den tråden som Kalejdokom hänvisar till kunde det klarläggas att MT24 någonsin monterats i OA14 på fabrik.
Det är därför jag skulle vilja att den person på Carlssonplanet som sagt att det funnits MT24 fabriksmonterats på OA14 berättar mer om detta. Eller tar tillbaka så att inte fler blir vilseledda.
Jag har ställt en fråga på carlssonplanet.com där jag hänvisar till denna faktiskt-tråd. Undrar om jag får svar. https://www.carlssonplanet.com/forum/viewtopic.php?f=41&t=13770
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster