OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-25 19:32

RSG skrev:Får jag föreslå denna?

https://open.spotify.com/track/6F1RdvieVIs026tDZCjVPi?si=BI0hRfRiTtGIYryEnM6jLQ

En personlig favorit som kanske kan var något att lyssna på?

/Johan


Vad mycket bra, kul, intressant osv musik det finns :)
Har polare som numera knappt ens lyssnar på musik. Jag tackar gud att jag fortfarande älskar musik .
https://youtu.be/TGS3efNkI1Q

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav hifikg » 2019-04-25 19:44

RogerGustavsson skrev:
hifikg skrev:
RogerGustavsson skrev:Nu har jag inget rum som passar Carlsson (eller Larsen) men jag vill ändå höra OA51.N!


Hur ser ett sådant rum ut?


Inte som mitt! Du fick väl en del svar i den tråden? viewtopic.php?p=1224857#p1224857 Har aldrig hört Carlsson vid kortvägg nära hörnen.


Att jag kunde glömma en tråd som bara är åtta år gammal :)

Fast den diskuterar inte rum som är omöjliga, bara en väldig massa olika möjligheter. Jag har haft mina med ca 15 cm till vägg i radhuset jag hade en gång i tiden, det lät finemang det också, då stod de dessutom väldigt nära varandra, det rummet hade korta kortväggar och en otäck dörr som riskerade att smiska OA52:orna om den öppnades för ovarsamt, därför var den prydd med en bild på Stig himself, som påminnelse om att öppna försiktigt. Har nog en bild på det rummet i min presentation, annars får jag leta fram en. Det är nog det minsta rummet jag haft mina OA52 spelandes i.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-25 23:02

sportbilsentusiasten skrev:
Baffel skrev:Appropå hårdrock. Denna är en skön trudelutt.
https://youtu.be/kl1hgXfX5-U
Har för övrigt jävligt svårt med hårdrockares attityd. Detta bad boy syndrom. Kliar i hela kroppen när de skryter om hur mycket de supit och knarkat. Inte så jävla mycket . Då skulle du vara död nu . Som om det skapar något tufft liv. Har svårt för mycket av hårdrocken och dess utövare . Patetiska posörer.

Fast Lemmy var ingen posör, den killen levde ett hårt liv.
Och han spelade riktig hårdrock till skillnad mot klippet du lade in. :wink:


Missade förut . Nop Lenny levde inget speciellt hårt liv. Han blev 70 år. Lika gammal som Charles Bukowski (vänta CB blev 74 år, jag menar kom igen. .) . De slog bara myt om att de levde så hårt med droger och alkohol. Skulle man i verkligheten leva det liv med droger och alkohol som de påskinade att göra (sedan unga år) hade de varit döda sedan långt innan de fyllt 50. Fast visst man kan ju alltid hitta på , skryta och bygga en falsk myt. Posera helt enkelt. Sköna lirare var de i alla fall.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav juanth » 2019-04-25 23:11

Inte måste man se det som poserande. Oavsett hur man lever om man är/var Lemmy så tror jag att rock’n roll-myten i sig själv är starkare än hur nån egentligen är och uppför sig. Fångad av myten.
Lemmy hade nog ett äventyrligt och trevligt varierat liv.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
lennartj
 
Inlägg: 6392
Blev medlem: 2007-10-03
Ort: Göteborg

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav lennartj » 2019-04-25 23:54

Det verkar som jag behöver ta med lite lättlyssnad BArock-musik och en del annat som Stig själv skulle uppskattat lyssna på.
Om det bara spelas hårdrock för att visa att OA51.N är bättre än de tidigare varianterna på att spela hårdrock får jag ju inget bevis på att OA51.N också skulle vara bättre på att spela i stort sett all annan musik. Kanske OA51.2 rent av är bättre då?
Alltså upp till bevis för all annan musik också!
Finns det möjlighet att spela från SD-kort, USB-sticka eller CD?
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-26 02:18

Självklart Lennart.... det blir jättebra, klassiskt är lite av en vit fläck för mig. USB och cd går utmärkt.



Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav RogerGustavsson » 2019-04-26 08:42

Jo, jag tar också med mig blandad musik. Nu är väl knappast OA51 något första val för att lyssna på hårdrock överhuvudtaget? Det är väl egentligen mest vi som känner OA51 från början som har ett specialintresse av nya versioner. De som är nyfikna på om de klarar hårdrock var väl knappt födda då...

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-26 09:22

Den klarar allt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57175
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Nattlorden » 2019-04-26 09:32

RogerGustavsson skrev:De som är nyfikna på om de klarar hårdrock var väl knappt födda då...


OT: när räknar du att hårdrocken kom då? Om den kom med Black Sabbath 1970 och man var 18 då, så är man född '52.... känns ganska lugnt att man skulle vara med på OA-51 från start då....
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav RogerGustavsson » 2019-04-26 11:37

Nattlorden skrev:
RogerGustavsson skrev:De som är nyfikna på om de klarar hårdrock var väl knappt födda då...


OT: när räknar du att hårdrocken kom då? Om den kom med Black Sabbath 1970 och man var 18 då, så är man född '52.... känns ganska lugnt att man skulle vara med på OA-51 från start då....



Nja, tänkte mera på snuttar som denna https://www.youtube.com/watch?v=s-XFvaN ... e=youtu.be

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57175
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Nattlorden » 2019-04-26 12:38

RogerGustavsson skrev:
Nattlorden skrev:
RogerGustavsson skrev:De som är nyfikna på om de klarar hårdrock var väl knappt födda då...


OT: när räknar du att hårdrocken kom då? Om den kom med Black Sabbath 1970 och man var 18 då, så är man född '52.... känns ganska lugnt att man skulle vara med på OA-51 från start då....



Nja, tänkte mera på snuttar som denna https://www.youtube.com/watch?v=s-XFvaN ... e=youtu.be


Det där är väl någon mix av hardcore och kängpunk - inte hårdrock. :wink:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav RogerGustavsson » 2019-04-26 13:52

Kan inte sätta namn på alla musikaliska uttryck! Har aldrig känt något behov av det heller.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-26 16:31

För de som marknadsför . Basic : när, var är det, vad är det, biljetter -kostnad. Sen lite allmänt om parkering och hotell etc. Så ska vi kolla basic som ska framgå direkt när du kommer till sidan :
.https://www.sweetspotevents.se/

Nop när framgår inte. Kl 10 finns i alla lördagar.Var? Framgår inte. Annat än Jönköping.Tja då åker jag någonstans i Jönköping och är där kl 10.

Men vänta nu det finns en flik. Typ om utställare , nyheter osv ja men där måste jag väl ändå se när detta event är? Nop..
Var är det framgår inte tydligt.

Vad kan då besökarna uppleva /köpa. Den enkla ,. första meningen typ : här får du möjlighet att lyssna på.... I x antal rum kommer osv. Det står utställare. Visst men vad innebär det? .Framgår inte.

Kan du köpa skivor , låt se. Kryptiskt skrivet ; handlare som bjuder ut. (Nu på Maxi bjuder vår handlare ut...existerar inte på kartan )! Visst man fattar väl att det ska vara skivförsäljare , men för tusan skriv det då.Försäljning av . Inte svårare än så . När, vad, kostnad ska direkt framgå när man försöker bilda sig en uppfattning. Tja om man nu är intresserad av att få många besökare dvs.

En av de sämsta sidor jag sett på länge.

P,s såg lite förändringar nu. Bra. Varför inte lägga till några meningar: I skivhallen 8finns x antal försäljare som säljer både vinyl och CD, uppskattat x antal tusen alster till försäljning eller vad man nu vill dra på med......samma tema skivförsäljning är aktuellt i Linköping nu i helgen. Där en hel annan typ av aggressiv marknadsföring. Smutsigt , visst så kan man tycka i, men det är fan mycket i världen som är överdrivet och smutsigt. Bara tugga i sig. Varföre ska de potentiella köparna från Linköping dra till Jönköping? Det är ju ändå typ 12 mil. Då gäller det att sälja in den andra biten. Dessa medelålders gubbar som köper vinyl älskar gammal HiFi. Typ Carlsson och Rauna. Det som de suktade efter när de var unga men hade inte råd . Då binder man ihop detta på ett sätt snyggt sätt.

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav nuffe » 2019-04-26 18:54

Håller med, och nu när vi har råd med lite prylar... men inte hör längre :roll:

Henrik

Användarvisningsbild
i
 
Inlägg: 9862
Blev medlem: 2004-07-12
Ort: Heby

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav i » 2019-04-26 20:28

nuffe skrev:Håller med, och nu när vi har råd med lite prylar... men inte hör längre :roll:

Henrik


Va?
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-26 22:26

i skrev:
nuffe skrev:Håller med, och nu när vi har råd med lite prylar... men inte hör längre :roll:

Henrik


Va?
.

Ha ha. Den var bra.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-28 23:18

Tack alla som kom in och lyssnade!

Det var väldigt länge sedan jag hade en så rolig och trevlig helg :) ! (och då har jag ändå roligt mest hela tiden)

Att spela från USB och Tidal gick jättebra och det var ganska skönt att inte hela tiden behöva "bestämma" låt.´

Idag kom en bekant/vän in och önskade en låt på tidal som jag inte hört tidigare....
Den skulle vi haft från början då den verkligen "masserade" högtalarna och det gick att spela imponerande djupt och starkt.

https://open.spotify.com/track/34NMHzY0VPgOXXtX6gIEc2


Som sagt tack för en fantastisk helg.

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav MagnusÖstberg » 2019-04-29 00:52

Well done!

Klarade ett litet knepigt klipp bättre än många på mässan och basåtergivningen skäms verkligen inte för sig.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav nuffe » 2019-04-29 11:40

i skrev:
nuffe skrev:Håller med, och nu när vi har råd med lite prylar... men inte hör längre :roll:

Henrik


Va?


Tog väl i, men har bilvit med en hörselskada som kommit smygande. Från 4000 Hz faller det ordentligt.
Men musik går bra att njuta, som tur är.

Henrik

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-29 11:53

Vi demonstrerade som sagt skillnaden mellan OA51.3, OA51.LE2 och OA51.N. (det egentliga huvudsyftet med att vara med på mässan, -är det värt att uppgradera igen???)

Svårt att göra det "on the fly" med bara en låt.
Vi valde en jazzlåt med kontrabas, lite blås (trumpeter) och spelade den ganska starkt för att provocera fram skillnaderna.

Jag tror och hoppas att vi lyckades påvisa att OA51.N har lägre dist och bättre artikulation/tydlighet i basen.


Vi hade även med Lyxfilter och enklare filter för att folk skulle kunna lyssna och bedömma om det är värt 2000 kr extra...
Här blev det väldigt intressant!

Många var nog överens om att foliespolarna i basen gjorde vad de skulle för tighthet och välljud.
Därermot fanns det vissa som tyckte (vi måste verkligen lyssna igenom detta själva då det är så intressant) att lyxigare konding (500 kr/st) gav ett för "mjukt och snällt" ljud (något i den stilen) och att den billigare kondensatorerna gav "rätt" riv i ljudet på vissa instrument.

När vi valde dem var det för att de typ gav mer "luft" och "tydlighet" kring t ex röster på vissa inspelningar.
Vi kanske tappade att kolla igenom helheten och att det kanske finns någon negativ inverkan på någon typ av ljud/register.
- detta skall undersökas vidare!

/Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Morello » 2019-04-29 11:58

Det intressanta är ju inte huruvida det är folie, tråd eller litztråd, utan spolens impedans - hur skiljer sig induktans och resistans samt paracitkapacitans mellan de tvenne spolarna?
Samma sak gäller kondensatorer. Om det inte är kopiöst stora kondingar förefaller 500 kr/st som mer eller mindre vansinnigt.
Jag tror tex jag pröjsade runt 175 kr/st för 100 µF/250VDC av polyprop-typ (från SCR) till mitt senaste projekt.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-29 12:04

De är kopiöst stora till mått, inte i µF värde... 8O :mrgreen:

Vi är kanske på villovägar... vi testar och återkommer.
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57175
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Nattlorden » 2019-04-29 13:00

(repris på text från sweetspottråden)

Jag har kunnat tänkt mig att besöka Sweetspot många ggr men det har aldrig blivit av.... Att få höra OA-51.N innan man lägger en flock sedlar på att uppgradera i blindo var precis rätt motivation för att få Nattlorden ur lyssningssoffan...

Personligen är kopplingen väsentligt mycket mer än högtalaren... Jag gick kurs i Teknisk Akustik ihop med Anders/Naqref ett decennium innan jag blev medlem här.... Anders var min hälare att komma in i Ino-världen - hämtade min byggsats medan han bodde hos föräldrarna fortfarande.... hörde en bra basåtergivning för första gången i mitt liv.... var en Ino-bas monterad i en för liten låda men med Anders eget filter för att fixa till problem därvid... Dock bara en av två för han höll på med något annat, men det räckte mer än väl för någon i den normala hifisvängen. Sen var de här från faktiskt och gjorde ett rep när jag spelade mina Canton Digital 1.1 och det som sades då gör mer sense idag än det gjorde då. Getz/Gilberto som Ola spelade på mässan fick jag hört första gången då och skaffade strax efter. Finns många kopplingar... var naturligtvis på minnesstunden efter Anders slutligen fick se sig besegrad efter att ha sträckt ut sin gärning mer än någon trott... och har burit mina hattar betydligt mer frekvent därefter som homage....

Så vad jag vill säga med detta är att det som följer kan vara en del, eller en hel del, biased.... hoppas dock jag kan någotsånär göra det hela rättvisa.

---

När jag hittade till rummet så spelades inte OA-51.N, vilket initialt var en besvikelse - men i efterhand var det kanske bra. Det som spelades vad 0A-51.3. Efter ett spår byttes så till OA-51.LE2 och sedan därefter till OA-51.N. Samtidigt drogs historiken om modellernas tillkomst för lyssnarna. Omställningstiden var SJÄLVKLART alldeles för lång, med demontering av öron, kånkande av högtalare, återmontering av öron.... Styv insats att ge sig på att hålla på med detta i två dagar!

Det var ett jazz-stycke med både 'brass' och sång och en hel del dynamik. Tyckte att brassen var bättre i OA-51.3 än i LE2 som första synpunkt - men allt annat bättre. När sedan OA-51.N kom igång så var det direkt skillnaden i basdjup och kontroll som slog en... riktig Wow-faktor på det. Däremot var brasset fortfarande väldigt snyggt och rörstärkar-jazzdiggar-lättlyssnat jämfört med 51.3. Ingen stor poäng, men gnagde lite. Men att det var en förbättring av tillräckliga mått var redan klart - särskilt personligen då jag sitter på 51.LE som historiskt sett kanske är den sämsta varianten. Spelades lite annat och sedan var det någon som frågade om filtren... det vi lyssnat på var ju det dyra filtret med lyxkomponenter... så då kopplades det mer standardkomponentbetonade filtret in.... och fan-i-mig om jag inte tyckte brass-bettet var kvar.... kanske lite mindre tyngd/kontroll i basen, men dynamiken och better var otvunget. Återkoppling stärkte min hypotes.... Fick med benägen hjälp av medlyssnare fixat till en Bluetooth-strömning av Mike Oldfields "Five miles out" och fick den körd på båda varianterna.... och min uppfattning kvarstod.

Så min bedömning är att om jag skulle bygga denna, så hade jag nog velat göra en mellan variant på dessa filter.... misstänker jag vill ha LP-delen från lyxfiltret och HP-delen från standard.... men det kanske följer någon mer officiell analys på detta efter mässan? Beklagar om jag satt myror i huvudet på någon - man försöker bara hjälpa till.... men det var fler som tyckte samma som jag - även de som inte var där ihop med mig, så kanske det var något på spåret trots allt?

--

Nu hade jag en faktiskt-namnskylt på mig, så jag blev ihopblandad med att "tillhöra rummet" några gånger (vilket jag självklart dementerade), så jag kan ha fått höra mer om dem än jag annars skulle ha gjort, men nu väljer jag jävigt att igorera det... och säger istället att det var det enskilda rum jag hörde nämnas i fler konversationer än något annat. Om det inte var för de redan varit där, så var det för att de såg det som ett ställe de ville besöka. (Två i snack måste vara JoKa)

Mässarrangören var minst sagt gråtmild vid talet på kvällen när det omtalades... han hade inte varit medveten om/förstått vad det gällde när rummet bokades och när han väl förstod det så blödde hans hjärta. Och det var nog inte det enda.

Någon jag inte minns namet på från SSC var där och gillade. John Larsen var där och gillade.... trots jag hört från ett antal olika håll innan "det där kommer Larsen inte att uppskatta".... Var med när Lars från Holographic kom in för första gången och även han blev postitivt överraskad över hur bra det spelade.

Framåt kvällen verkade de som var kvar packa ihop sig mot vissa rum och OA-51.N var packat....
Bild

Jag kan inte tycka annat än att detta var en stor hit.... mässans sensation.... misstänker det kommer att få följder på andrahandsvärdet på OA-51.

Nu vet vi ju att det tagit ett annat kliv på historieträdet med OA-61, som jag inte hört.... Hade jag varit SSC så hade jag tagit mig en god funderare på att ge denna varianten sin välsignelse "officiellt".

Förbaskat styvt jobb grabbar.... alla goda tankar tillbaka till Anders.... hoppas Cancerfonden kommer att få många donationer framledes.

Att ta jobbet att boka rum, åka iväg och ställa ut med allt detta - det ovanligt tuffa demoarbetet..... Fanimig guld värt!

Klart häng på mässans bästa ljud dessutom....
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6684
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav ChristianAndersson » 2019-04-29 13:02

OT
Spoiler:
Visa
nuffe skrev:
i skrev:
nuffe skrev:Håller med, och nu när vi har råd med lite prylar... men inte hör längre :roll:

Henrik


Va?


Tog väl i, men har bilvit med en hörselskada som kommit smygande. Från 4000 Hz faller det ordentligt.
Men musik går bra att njuta, som tur är.

Henrik


"Nu när man behöver läsglasögon,
glömmer man var man lagt dem."
Shatterer of words

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav nuffe » 2019-04-29 13:37

ChristianAndersson skrev:OT
Spoiler:
Visa
nuffe skrev:
i skrev:
Va?


Tog väl i, men har bilvit med en hörselskada som kommit smygande. Från 4000 Hz faller det ordentligt.
Men musik går bra att njuta, som tur är.

Henrik


"Nu när man behöver läsglasögon,
glömmer man var man lagt dem."


Haaa :D :D :D :D

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav DVD-ai » 2019-04-29 14:00

avr7000 skrev:Den klarar allt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Blev det någon live känsla med apocalypse Orchestra på OA51N då?! :)

Allmänt skulle jag vilja veta mer om dina intryck av reaktioner och kommentarer från besökare, jag hoppas verkligen på framgång för OA51N och hoppas att olika smaker hos lyssnarna kunde tillfredsställas :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-29 14:10

Nattlorden skrev:(repris på text från sweetspottråden)

................. åka iväg och ställa ut med allt detta .......



Tack för alla fina ord!

Vi hade typ 4,5 m3 prylar med oss :mrgreen: Vi fick hyra en 9 sitsig buss och be dem ta ur sista sätet :D :D
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57175
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Nattlorden » 2019-04-29 14:18

DVD-ai skrev:
avr7000 skrev:Den klarar allt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Blev det någon live känsla med apocalypse Orchestra på OA51N då?! :)

Allmänt skulle jag vilja veta mer om dina intryck av reaktioner och kommentarer från besökare, jag hoppas verkligen på framgång för OA51N och hoppas att olika smaker hos lyssnarna kunde tillfredsställas :)


nu var det inte mig du frågade, men min känsla är att om den gått att köpa hade det kanske sålts några par...
var ihop med samma par och de var i rummet precis på slutet och de var mest avslappnade här. (Ganska aktiva hos ø också, men inte lika laidback)
It's all fun and games until Darth Vader comes.

magnus2
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 2004-01-18
Ort: Trollhättan

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav magnus2 » 2019-04-29 15:22

avr7000 skrev:
Nattlorden skrev:(repris på text från sweetspottråden)

................. åka iväg och ställa ut med allt detta .......



Tack för alla fina ord!

Vi hade typ 4,5 m3 prylar med oss :mrgreen: Vi fick hyra en 9 sitsig buss och be dem ta ur sista sätet :D :D

Instämmer!!
Tack
/magnus2
VA fan e det frågan om!!!!!
OA-51.N, OA-51.Purifi

48IDA
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 2005-02-23
Ort: Borggård, Finspång

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav 48IDA » 2019-04-29 17:15

avr7000 skrev:
Nattlorden skrev:(repris på text från sweetspottråden)

................. åka iväg och ställa ut med allt detta .......



Tack för alla fina ord!

Vi hade typ 4,5 m3 prylar med oss :mrgreen: Vi fick hyra en 9 sitsig buss och be dem ta ur sista sätet :D :D

Och typ 4 m3 med hem :D
LP12, Ittok
Sentec SC8, TU8, SCA-1, ACM1, ACM1A
OA51.3
VW 1302 -72

FöregåendeNästa

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: juanth och 5 gäster