OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-16 17:23

Nattlorden skrev:
Baffel skrev:Besökarlistan ? Jag är en nobody . Är denna tillställning till för initierade enbart? Tänkte dra ned från Linköping. Köpa biljett på plats och strosa runt. AVR7000 ville få input. Så?

Tänk Povels : var är tvålen. Ha ha . På en sådan mässa som spelar musik som annars är så tråkig att klockorna stannar. Tänk den som spelar : Vi ska bada i Segels torg. Så totalt off den med. Sådant är ju kul. Ironi.

Varför inte skoja till det? Seriöst snack och sen dra på typ : https://youtu.be/oHowqKYSXNI

Kanske bara jag tycker sådant är kul.


Ok. Du slipper.... det var mest om folk ville lyckas träffa varandra jag startade den... absolut inget krav....


Men se det är en helt annan femma. Information jag inte hade. Trodde det bara var en mässa likt alla andra. Därav min aversion om att uppge mail etc. Få tonvis med reklam osv. Det kryper i kroppen på mig när jag tänker på det. Men så var alltså inte fallet.

Kanske läge att skriva om just det på hemsidan?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57175
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Nattlorden » 2019-04-16 17:32

Baffel skrev:
Nattlorden skrev:
Baffel skrev:Besökarlistan ? Jag är en nobody . Är denna tillställning till för initierade enbart? Tänkte dra ned från Linköping. Köpa biljett på plats och strosa runt. AVR7000 ville få input. Så?

Tänk Povels : var är tvålen. Ha ha . På en sådan mässa som spelar musik som annars är så tråkig att klockorna stannar. Tänk den som spelar : Vi ska bada i Segels torg. Så totalt off den med. Sådant är ju kul. Ironi.

Varför inte skoja till det? Seriöst snack och sen dra på typ : https://youtu.be/oHowqKYSXNI

Kanske bara jag tycker sådant är kul.


Ok. Du slipper.... det var mest om folk ville lyckas träffa varandra jag startade den... absolut inget krav....


Men se det är en helt annan femma. Information jag inte hade. Trodde det bara var en mässa likt alla andra. Därav min aversion om att uppge mail etc. Få tonvis med reklam osv. Det kryper i kroppen på mig när jag tänker på det. Men så var alltså inte fallet.

Kanske läge att skriva om just det på hemsidan?


Vaddå mail? Klart det är en mässa som alla andra. Det är bara en liten enkel lista här på faktiskt om vilka medlemmar här som tänkt sig dit vilken dag, så folk har en ökad chans att träffa varandra...

Den tråden finns här. Den är "nålad" högst upp i "Generellt om hifi". 8)
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-16 18:06

Hej.

Vi har ju tagit fram OA51.N för att se var det skulle tagit vägen om Anders fått vara med oss och göra klart detta.
Diskanten som Jag och Anders skulle använda var eg. en annan med egendesignad waveguide och lite sånt men det strök jag när jag/vi måste göra det utan honom.
Diskanten jag valde var faktiskt.io på ett tips från Peter Steindl, vi pratade om den på telefon och samtidigt som vi pratade (multitasking ;) ) beställde jag ett par från Holland då den såg intressant ut :) .

Saker man gör själv blir ju ens baby och läser man trådar om OA51.N har man ju hittils fått tro på våra påståenden om hur mycket bättre vi tycker den är.
Intressegruppen har ju varit folk som har OA51 och som förmodligen tidigare uppgraderat.

Därför bestämde jag mig för att hyra ett rum på Sweetspotmässan för att låta alla som vill få lyssna med egna öron.
Vi kommer därför spela och jämföra med OA51.LE2, -det vi själva tidigare tyckte/sa var det bästa sedan skivat bröd samt
OA51.3, som SSC (innan OA61) tidigare tyckte/sa var det bästa sedan skivat bröd.

Detta för att man skall kunna få höra vad som hänt och skapa sig en uppfattning om man tycker det är värt att uppgradera igen.

Vi kommer att spela musik som vi tycker kan påvisa skillnader mellan högtalarna.
Vi tycker att det är en bra idé att folk skall kunna få lyssna på vad som helst via typ Tidal (vi tar med utrustning för detta och jag tror det kommer att gå bra och vara uppskattat, vi har själva tyckt att högtalaren tar sig an fler sorters musik/inspelningar och återger det på ett bra/trevligt sätt än tidigare versioner).

Vi säljer/kränger ju egentligen bara vår idé/uppfattning om att det vi gjort med OA51 (från Anders ursprungsidé) är någonting positivt och bra och hoppas att andra skall hålla med. (speciellt de som redan har köpt grejer och gjort eller står i begrepp att göra uppgraderingen)
Uppgraderingen kostar "bara" 500 kr till Cancerfonden i Anders namn. Resten är öppet redovisat.
Får vi en massa förfrågningar på att köpa högtalaren sätter vi väl igång och tillverkar en mindre serie ;) :)

Vi kanske gör så att tidvis var fjärde låt eller liknande kan vara fritt önskad från publik från Tidal.

Vi kommer oxå att dema (vilket kommer att ta en del tid i anspråk) OA51.N med samma låt och olika stora förstärkare.

/Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-16 18:48

Nattlorden skrev:
Baffel skrev:
Nattlorden skrev:
Ok. Du slipper.... det var mest om folk ville lyckas träffa varandra jag startade den... absolut inget krav....


Men se det är en helt annan femma. Information jag inte hade. Trodde det bara var en mässa likt alla andra. Därav min aversion om att uppge mail etc. Få tonvis med reklam osv. Det kryper i kroppen på mig när jag tänker på det. Men så var alltså inte fallet.

Kanske läge att skriva om just det på hemsidan?


Vaddå mail? Klart det är en mässa som alla andra. Det är bara en liten enkel lista här på faktiskt om vilka medlemmar här som tänkt sig dit vilken dag, så folk har en ökad chans att träffa varandra...

Den tråden finns här. Den är "nålad" högst upp i "Generellt om hifi". 8)


Som sagt, nu har jag den infon .

Användarvisningsbild
Ronnie
 
Inlägg: 2987
Blev medlem: 2006-05-26
Ort: Gustavsberg, Stockholm

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Ronnie » 2019-04-16 19:53

avr7000 skrev:Hej.

Vi har ju tagit fram OA51.N för att se var det skulle tagit vägen om Anders fått vara med oss och göra klart detta.
Diskanten som Jag och Anders skulle använda var eg. en annan med egendesignad waveguide och lite sånt men det strök jag när jag/vi måste göra det utan honom.
Diskanten jag valde var faktiskt.io på ett tips från Peter Steindl, vi pratade om den på telefon och samtidigt som vi pratade (multitasking ;) ) beställde jag ett par från Holland då den såg intressant ut :) .

Saker man gör själv blir ju ens baby läser man trådar om OA51.N har man ju hittils fått tro på våra påståenden om hur mycket bättre vi tycker den är.
Intressegruppen har ju varit folk som har OA51 och som förmodligen tidigare uppgraderat.

Därför bestämde jag mig för att hyra ett rum på Sweetspotmässan för att låta alla som vill få lyssna med egna öron.
Vi kommer därför spela och jämföra med OA51.LE2, -det vi själva tidigare tyckte/sa var det bästa sedan skivat bröd samt
OA51.3, som SSC (innan OA61) tidigare tyckte/sa var det bästa sedan skivat bröd.

Detta för att man skall kunna få höra vad som hänt och skapa sig en uppfattning om man tycker det är värt att uppgradera igen.

Vi kommer att spela musik som vi tycker kan påvisa skillnader mellan högtalarna.
Vi tycker att det är en bra idé att folk skall kunna få lyssna på vad som helst via typ Tidal (vi tar med utrustning för detta och jag tror det kommer att gå bra och vara uppskattat, vi har själva tyckt att högtalaren tar sig an fler sorters musik/inspelningar och återger det på ett bra/trevligt sätt än tidigare versioner).

Vi säljer/kränger ju egentligen bara vår idé/uppfattning om att det vi gjort med OA51 (från Andres ursprungsidé) är någonting positivt och bra och hoppas att andra skall hålla med. (speciellt de som redan har köpt grejer och gjort eller står i begrepp att göra uppgraderingen)
Uppgraderingen kostar "bara" 500 kr till Cancerfonden i Anders namn. Resten är öppet redovisat.
Får vi en massa förfrågningar på att köpa högtalaren sätter vi väl igång och tillverkar en mindre serie ;) :)

Vi kanske gör så att tidvis var fjärde låt eller liknande kan vara fritt önskad från publik från Tidal.

Vi kommer oxå att dema (vilket kommer att ta en del tid i anspråk) OA51.N med samma låt och olika stora förstärkare.

/Stefan


Ambitiöst! Hur tänker ni genomföra jämförandet mellan de båda högtalarmodellerna? Gissar att ni inte tänkt spela en låt, lyfta ner högtalaren, lyfta upp den andra versionen och spela samma låt igen. Eller? Låter som ett bra träningspass iofs. :)

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-16 20:05

Samma låt... 3 olika högtalare i följd.... eller låt, det blir kanske delar av låtar för just dessa övningar.
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-16 20:06

Och ja.... rummet är för litet för att ha flera par uppställda samtidigt. Det blir till att lyfta upp och ner på stativen och ha det spelande paret optimalt uppställda.
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Ronnie
 
Inlägg: 2987
Blev medlem: 2006-05-26
Ort: Gustavsberg, Stockholm

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Ronnie » 2019-04-16 23:09

Vad många OA-51 det finns.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-17 00:18

OA51
OA51.2
OA51.3
OA51.LE
OA51.LE2
OA51.N
OA61
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-17 01:10

En liten OA 51 kurs då :)

OA51 Stig Carlssons orginal från 80 tal, de första högtalarna utvecklade i serien OA51, OA52 och OA50. (Scan-Speak 18W8542 bas och Peerless diskant)
OA51.2 Icke officiell uppgradering med samma element som Stig själv valde för nylansering av OA52.2 1996. (Scan-Speak 18W8545 bas och Vifa aluminiumdiskant)
OA51.3 SSC uppgradering med ny T11 diskant från SSC (IÖ) och OA52.2 bas (SS 18W8545)
OA51.LE Uppgradering från Naqref, beställd av mig då vi hörde hur Larsen 6 filter (designat av Nagref) städade lite i mellanregister. Brantare filter i bas och diskant. (Scan-Speak 18W8545
och T11)
OA51.LE2 Uppgradering från Naqref, beställd av mig då vi hörde att Larsen 8 diskanten lyfte ljudet ett snäpp. (Scan-Speak 18W8545 och Larsen 8 diskant)
OA51.N Uppgradering efter idé från Naqref, ett baselement som han sa skulle ge mycket bättre basåtergivning i den lilla OA51 lådan. (Wavecor bas och SB Acoustic diskant)
OA61 Uppgradering/nyutgivning av OA51 från SSC med nya element och ny design på basreflexsystem etc.
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-19 06:14

Baffel skrev:Varierad musik. Inte bara jazzmässmusik. Och om ni tex inte tycker att systemet är det mest optimala för tja extremt bastung hårdrock så säg det. Eller så tycker ni det och drar på med sådan musik. Musik som sticker ut på en mässa är ju alltid kul. Det får ju mässbesökarna att haja till. Jag är svag för Mozarts requiem . Confutatis .Den trudelutten . Varva med dansbandsmusik från 70- talet . Sofia dansar go go . Det skulle vara kul att höra. Zappa : ship arraving to late. ...Cornelis , valfritt. 78 varvare med Carl Gerhard. Kräver väl ballar av stål att köra en stenkaka, men kul vore det.

P.s jag drar till mässan när den öppnar . Är ni intresserade av ett lass trasmattor (fräscha och luktar gott) så hojta till. Ska ända köra dem till tippen . Om ni vill ha mer dämpning i rummet.


Om du kunde ta med de där mattorna skulle vi vara väldigt tacksamma!
De kan komma till nytta då rummen är små.

Mvh
Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-19 16:38

Jag slänger in dem i bilen. Kan vara där innan portarna öppnas . :)

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav juanth » 2019-04-19 22:46

Baffel skrev:Jag slänger in dem i bilen. Kan vara där innan portarna öppnas . :)


Visst var det så att du ville ge bort mattorna Baffel?
Jag kan förbarma mig över dem när Sweetspot är över om det inte är nån annan som hann före.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-19 22:57

Lysande :)
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-20 14:49

juanth skrev:
Baffel skrev:Jag slänger in dem i bilen. Kan vara där innan portarna öppnas . :)


Visst var det så att du ville ge bort mattorna Baffel?
Jag kan förbarma mig över dem när Sweetspot är över om det inte är nån annan som hann före.


Visst. Ta dem du. Det är som sagt trasmattor som du köper för typ 40 kr st på en loppis typ. Det är inga värdefulla mattor.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-20 14:56

avr7000 skrev:Lysande :)


Om vi lämnar den tämligen (tycker jag) tråkiga trasmattevärlden . Hur ser det ut just nu. Vad tänkte ni lira för musik?

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-20 15:22

Vad vill DU höra?

Som mattleverantör har du ju naturligtvis ett antal "free spins"
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-20 15:25

Blues, modernare musik. Jag har botaniserat lite i mina gamla High -fidelity skivor och det finns en del kul.
Infected Mushroom för att dema basprestanda....
Funk.

Ja det blir blandat....

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-20 16:04

avr7000 skrev:Vad vill DU höra?

Som mattleverantör har du ju naturligtvis ett antal "free spins"


Ha ha. Nja kör det ni vill. Det blir bra . Tycker bara det är kul med humor i musik. Typ någon Zappa (inte Bobby Brown som man hört till leda) bättre Jewish Princess från samma skiva tex. Eller . Än bättre.Zappa: Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch .
https://youtu.be/1HJp-rHZOhQ

Powel Rammel : Var är tvålen. Kul låt.

https://youtu.be/YfC1M2IXcK8

Sen är jag svag för Mozarts requiem, confutatis. ..

https://youtu.be/fjtwyZAhCcs


P.s Samir och Viktor, Dolly Style. . Lär reta galla på besökarna. Men kul skulle det vara :D
I
Senast redigerad av Baffel 2019-04-20 16:33, redigerad totalt 5 gånger.

Användarvisningsbild
radelius
 
Inlägg: 686
Blev medlem: 2005-10-18
Ort: Stockholm

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav radelius » 2019-04-20 16:18

Är det görbart att spela från usb-hårdisk kan jag ta med några låtar?

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-20 16:44

Det går utmärkt....

Jag får ta med en liten skärm till OPPO så man ser att navigera, den spelar från USB
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-20 16:54

Appropå Mozart. När man väl som ateist står där inför döden kanske man blir ödmjuk och ändå någonstans vill visa sig en bland de goda. Vad vet jag. Mozart verkade i alla fall ansett det. Confutatis med text:

https://youtu.be/AxwiLowC44I

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav sportbilsentusiasten » 2019-04-20 19:28

Berömvärt initiativ!!
Hårdrock för mig om man kan önska

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav darkg » 2019-04-20 21:29

Povel Ramel nämndes, en favorit i och för sig men sällan eller aldrig särskilt välljudande. Rätta mig om jag har fel. Men! Mikael Ramels gamla skivor låter utmärkt, och det är himla skön musik. Funkar bra till trasmattor. Holk optional.

Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-20 23:30

Ha ha. Varför inte sonen. Lyssnade på senaste Snedtänkt om : https://sverigesradio.se/avsnitt/1270364

Litta blues är väl aldrig fel.

Så varför inte Peps Perssons trollmoj :
https://youtu.be/zGWo4CqOHj8

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Baffel » 2019-04-21 01:06

sportbilsentusiasten skrev:Berömvärt initiativ!!
Hårdrock för mig om man kan önska


Men vilken typ, band , musik etc? Jag älskar viss typ av hårdrock men det fanns många pośörer på slutet av 80- talet början 90. Det var jävligt uppfriskande med Nirvana som sopade banan ren .Såg dem för övrigt på Roskilde 92 tror jag det var. För full för att bedömna deras framträdande, men det lilla jag minns så var de kanon.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav avr7000 » 2019-04-21 01:23

Förslag på välproducerad hårdrock med tung bas och feta distade gitarrer utan att det bara skär i öronen om man lyssnar starkt.?
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Ronnie
 
Inlägg: 2987
Blev medlem: 2006-05-26
Ort: Gustavsberg, Stockholm

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Ronnie » 2019-04-21 06:36

avr7000 skrev:Förslag på välproducerad hårdrock med tung bas och feta distade gitarrer utan att det bara skär i öronen om man lyssnar starkt.?


Inte direkt hårdrock kanske, men Rage Against The Machine - Settle For Nothing och Fistful of Steel

Rising Power med AC/DC kan låta fin-fint eller skrikig. Tror att allt står rätt till när den låter livlig bara.
Jag brukar köra den för att undersöka om det finns nåt drag i mellanregistret (sång och elgitarr). Med den låten på HiFi-Kit ville jag gärna stå upp rätt nära OA-61.

Apocalypse Orchestra - The Garden of Earthly Delights
Mycket köttig! DVD-ai introducerade mig för den på HiFi-Kit och vi masserade OA-61 ordentligt.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav sportbilsentusiasten » 2019-04-21 07:32

avr7000 skrev:Förslag på välproducerad hårdrock med tung bas och feta distade gitarrer utan att det bara skär i öronen om man lyssnar starkt.?

Skitig och skränig hårdrock är avslöjade, klarar högtalaren det klarar den mycket.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: OA51.N på Sweetspotmässan tips tack...

Inläggav Tangband » 2019-04-21 07:42

sportbilsentusiasten skrev:
avr7000 skrev:Förslag på välproducerad hårdrock med tung bas och feta distade gitarrer utan att det bara skär i öronen om man lyssnar starkt.?

Skitig och skränig hårdrock är avslöjade, klarar högtalaren det klarar den mycket.


+1.
Många högtalare klarar inte detta oavsett pris.
Jag rekommenderar hela skivan Ballbreaker med AC / DC
Här : https://open.spotify.com/album/1zXYNAA57WJ33GgZJHchhX

FöregåendeNästa

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting, Imperial-Blomman och 9 gäster