Jag är ingen finsnickare utan en go hobbysnickare så resultatet kommer aldrig bli som "snickarlådorna" eller fabrikstillverkade lådor, men det kommer bli tillräckligt bra
Efter många timmars läsande av trådar här på faktiskt så inhandlades 16mm MDF och sänksågen plockades fram.
Insättning till Cancerfonden och Stefan (avr7000) skickade info om delningsfiltret.
Jag behövde även dubbelkolla lite mått på lådorna för att vara på den säkra sidan och fick möjligheten att svänga förbi Stefan och mäta lite på ett par orginallådor. Träffade samtidigt ett mycket trevligt gäng som suttit och labbat med OA52.N, jag är så dålig på namn så jag nämner ingen så har jag ingen glömt
Här kommer lite bilder från lådbygget. Inget speciellt, MDF har ni sett förut
Jag väljer för enkelhetens skull att bygga lådan och sen såga det sneda snittet med fogsvans enligt skiss i tidigare byggtrådar. Skarvar kommer säkerligen krypa fram med tiden men jag har helt enkelt inte utrustningen för att gera alla snitt med rätt gradantal för att ej få synliga skarvar.
Att ha en öppningsbar baksida verkade smidigt då man på ett enkelt sätt kan komma åt dämpmaterial och filter, om man väljer att sätta det i lådan.
Fortsättning följer.