Rydberg skrev:hifikg skrev:Morello skrev:
Snyggt!
För övrigt illa att hoppa på vinylcarl och rehifi som ju faktiskt bara säljer ett par begagnade högtalare.
Vem har hoppat på någon i den här tråden menar du? I all välmening har det, gratis och franco, delats ut tips på hur man kan få sitt varumärke att framstå som seriöst. Eller inte. Var god välj.
Och det är du som avgör vad som är seriöst eller inte då eller?
Men nog är det väl på sin plats att en butik vars innehavare är fullt medveten om Stig Carlssons varumärke, lägger till en liten notis i annonsen att de aktuella högtalarna som säljs inte bör förknippas med Stigs "äkta" skapelser.
De kunder som inte är väl insatta i alla de "äkta" modellerna som lanserades, men som kanske hört talas om märket Carlsson, kommer med stor sannolikhet tro att de gör ett fynd.
Som butik kan man antingen välja att vara fullt transparent i sin produktbeskrivningen, eller så kan man välja en en midre informativ beskrivning i hopp om att högtalaren säljer p.g.a namnet.
Jag väljer dock att tro (och hoppas) att ägaren bara inte tänkt på att potentiella köpare möjligtvis riskerar att tro att det är det kända "äkta" Carlsson-märket de köper.