Äkta Sonab och falska Sonab som såldes på 90-talet?

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Äkta Sonab och falska Sonab som såldes på 90-talet?

Inläggav hifikg » 2021-02-04 22:30

Morello skrev:
Vinylcalle skrev:
Avslutnings vi lovar jag att den kund som köper högtalarna och känner sig blåst kan lämna tillbaka det. Ja det kan man ju på alla vara begagnade produkter iofs.

Mvh Carl


Snyggt!

För övrigt illa att hoppa på vinylcarl och rehifi som ju faktiskt bara säljer ett par begagnade högtalare.


Vem har hoppat på någon i den här tråden menar du? I all välmening har det, gratis och franco, delats ut tips på hur man kan få sitt varumärke att framstå som seriöst. Eller inte. Var god välj.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Äkta Sonab och falska Sonab som såldes på 90-talet?

Inläggav Rydberg » 2021-02-08 21:40

hifikg skrev:
Morello skrev:
Vinylcalle skrev:
Avslutnings vi lovar jag att den kund som köper högtalarna och känner sig blåst kan lämna tillbaka det. Ja det kan man ju på alla vara begagnade produkter iofs.

Mvh Carl


Snyggt!

För övrigt illa att hoppa på vinylcarl och rehifi som ju faktiskt bara säljer ett par begagnade högtalare.


Vem har hoppat på någon i den här tråden menar du? I all välmening har det, gratis och franco, delats ut tips på hur man kan få sitt varumärke att framstå som seriöst. Eller inte. Var god välj.

Och det är du som avgör vad som är seriöst eller inte då eller? :?
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Äkta Sonab och falska Sonab som såldes på 90-talet?

Inläggav goat76 » 2021-02-08 22:18

Rydberg skrev:
hifikg skrev:
Morello skrev:
Snyggt!

För övrigt illa att hoppa på vinylcarl och rehifi som ju faktiskt bara säljer ett par begagnade högtalare.


Vem har hoppat på någon i den här tråden menar du? I all välmening har det, gratis och franco, delats ut tips på hur man kan få sitt varumärke att framstå som seriöst. Eller inte. Var god välj.

Och det är du som avgör vad som är seriöst eller inte då eller? :?


Men nog är det väl på sin plats att en butik vars innehavare är fullt medveten om Stig Carlssons varumärke, lägger till en liten notis i annonsen att de aktuella högtalarna som säljs inte bör förknippas med Stigs "äkta" skapelser.
De kunder som inte är väl insatta i alla de "äkta" modellerna som lanserades, men som kanske hört talas om märket Carlsson, kommer med stor sannolikhet tro att de gör ett fynd. :)

Som butik kan man antingen välja att vara fullt transparent i sin produktbeskrivningen, eller så kan man välja en en midre informativ beskrivning i hopp om att högtalaren säljer p.g.a namnet.
Jag väljer dock att tro (och hoppas) att ägaren bara inte tänkt på att potentiella köpare möjligtvis riskerar att tro att det är det kända "äkta" Carlsson-märket de köper.

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Re: Äkta Sonab och falska Sonab som såldes på 90-talet?

Inläggav Zeeall » 2021-09-02 17:08

mangrove skrev:Jag har för mig att jag läst någonstans att någon av de små bokhyllemodellerna av fejk-Sonab inte var så pjåkig, men att det också var den enda.

Annars ser ju vissa av dem ut att kunna flytta mycket luft för pengarna :D



Sonab B-62 och B-82.

viewtopic.php?f=9&t=65017
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster