OA51-Purifi

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51-Purifi

Inläggav avr7000 » 2023-01-27 21:24

Köpte faktiskt en "trollerilåda" i början av veckan av Kalejdokom...

En EQ helt i den digitala domänen som då förhoppningsvis inte påverkar ljudet i nån större utsträckning annat än det man vill göra med just Eq :)
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA51-Purifi

Inläggav distad » 2023-01-27 22:04

avr7000 skrev:Köpte faktiskt en "trollerilåda" i början av veckan av Kalejdokom...

En EQ helt i den digitala domänen som då förhoppningsvis inte påverkar ljudet i nån större utsträckning annat än det man vill göra med just Eq :)

Den är vettig och låter ju bra och har man problem med rummet så är det ju rena gudagåvan. Men den är ju inte gratis heller, även om de flesta tycker den är billig i förhållande till vad de lägger på annat i riggen.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: OA51-Purifi

Inläggav avr7000 » 2023-01-27 22:11

FBK skrev:
avr7000 skrev:Köpte faktiskt en "trollerilåda" i början av veckan av Kalejdokom...

En EQ helt i den digitala domänen som då förhoppningsvis inte påverkar ljudet i nån större utsträckning annat än det man vill göra med just Eq :)

Den är vettig och låter ju bra och har man problem med rummet så är det ju rena gudagåvan. Men den är ju inte gratis heller, även om de flesta tycker den är billig i förhållande till vad de lägger på annat i riggen.


Min låda är en beg Behringer DEQ2496.
Jag har ett antal Behringer DCX2496 loudspeaker management system (filter liknande den låda som Johan har med digitalt in och analogt ut) men de brusar etc.
Denna digitala EQ bör ha möjlighet att inte "låta" alls då den inte innefattar några AD/DA omvandlingar.
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA51-Purifi

Inläggav distad » 2023-01-30 20:58

avr7000 skrev:
FBK skrev:
avr7000 skrev:Köpte faktiskt en "trollerilåda" i början av veckan av Kalejdokom...

En EQ helt i den digitala domänen som då förhoppningsvis inte påverkar ljudet i nån större utsträckning annat än det man vill göra med just Eq :)

Den är vettig och låter ju bra och har man problem med rummet så är det ju rena gudagåvan. Men den är ju inte gratis heller, även om de flesta tycker den är billig i förhållande till vad de lägger på annat i riggen.


Min låda är en beg Behringer DEQ2496.
Jag har ett antal Behringer DCX2496 loudspeaker management system (filter liknande den låda som Johan har med digitalt in och analogt ut) men de brusar etc.
Denna digitala EQ bör ha möjlighet att inte "låta" alls då den inte innefattar några AD/DA omvandlingar.

Ber om ursäkt avr7000, men när jag läste slutet här igen så vet jag inte riktigt hur jag tänkt när jag försökt tänka, för när jag såg filtret så tänkte jag på en gemensam Carlsson fanatiker som har ett par OA51P och det jag skrev om filtret och trolleri lådan var riktat till honom och inte dig :mrgreen: . Ibland är min hjärna helt borta verkar det som.... :oops:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bill50x, sammel och 5 gäster