Hangarounds i Carlsson Illuminati...

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Hangarounds i Carlsson Illuminati...

Inläggav avr7000 » 2005-08-06 13:25

Vi har också några goa "Hangarounds"...

V5
Bild

V6
Bild

och V7
Bild

:D :wink:

Användarvisningsbild
Tux

Inläggav Tux » 2005-08-17 00:42

Jag får inte vara sämre än att jag postar bilderna på några andra av våra hangarounds.

Bild
V9

Bild
V10

Bild
V11

Bild
V12

och slutligen:
Bild
V13[/img]
Redaktör @ Carlsson Illuminati
Klubbmästare AGV @ Hififorum.nu

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Användarvisningsbild
Zalve

Inläggav Zalve » 2005-08-17 03:31

Det här är ju OLA Skinnarmo!!!! :P :lol:

Bild

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2005-08-17 08:00

Jag ansöker härmed om medlemskap i denna illustra sammanslutning emedest det är av min stora tro och uppfattning att ingen Carlsson-högtalare kan låta illa efter genomgång.
jag skär mig själv och sölar blod på tangenterna medan underskrift skrives OlA-68

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-08-17 09:47

Ola:

Alla som vill vara med, får vara med. Inget mer knussel än så. Illuminatin är ingen förening alls, utan ett socialt nätverk av personer som har det trevligt, eller vill få det trevligt, med en ganska självklar nämnare. Syftet är att sprida kunskap och okunskap, rykten och sanningar, skitsnack och viktigheter, etc...
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2005-08-17 11:32

vaaaa !!!!!!!!!!!!!!!! så du menar på fullaste allvar att vilket kreti o pleti äger inträde utan att ens äga ett par carlssonhögtalare
skall jag uppfatta ditt budskap så.
då får jag väl starta en underorganisation då

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-08-17 11:42

OlA-68 skrev:vaaaa !!!!!!!!!!!!!!!! så du menar på fullaste allvar att vilket kreti o pleti äger inträde utan att ens äga ett par carlssonhögtalare

Eller delar in i A- respektive B-medlemmar där A-gubbarna (tjejerna?) har högtalare och resten hamnar i B-gruppen förstås. 8)

Men varför ska man göra så? Det är väl intresset som ska räknas? Själv håller jag sedan ett år tillbaka på och renoverar ett par OA14, jag har alltså inga lyssningsbara högtalare ännu. Får inte jag vara med då :D ?

/ B

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-08-17 11:50

Alla som är entusiaster är välkomna, men jag kan ju inte hindra de stackare som inte förstår sitt eget bästa. Eller hur?

:wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2005-08-17 12:31

om nu de skall bli medlemmar som inte har carlssonhögtalare och eventuellt skulle kunna skaffa sådana efter att ha lyssnat in sig så skulle den underorganisationen kunna heta carlsson futura illuminata. (fritt översatt jag som skall bli upplyst om carlssonhögtalarnas förträfflighet.) och vi skulle kunna dela ut medlemskap till pöbeln utanför varje radiohandlare som har prispressarkampanjer i slutet av varje månad samt vid skatteåterbäring ingen nämd och ingen glömd

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2005-08-17 12:36

Bill50x skrev:
OlA-68 skrev:vaaaa !!!!!!!!!!!!!!!! så du menar på fullaste allvar att vilket kreti o pleti äger inträde utan att ens äga ett par carlssonhögtalare

Eller delar in i A- respektive B-medlemmar där A-gubbarna (tjejerna?) har högtalare och resten hamnar i B-gruppen förstås. 8)

Men varför ska man göra så? Det är väl intresset som ska räknas? Själv håller jag sedan ett år tillbaka på och renoverar ett par OA14, jag har alltså inga lyssningsbara högtalare ännu. Får inte jag vara med då :D ?

/ B

det är ju inga problem jag skrev ju att ett par skulle vara i ägo så självfallet skulle du bli klassad till a- laget

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-08-17 12:37

OlA-68 skrev:... så självfallet skulle du bli klassad till a- laget

:mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-08-17 12:47

Men egentligen så riktar sig denna avdelning till de som är intresserade av orthoakustik och inte har dylika högtalare (annars så skulle de inte vilja läsa här), samt till de som redan har högtalarna i fråga och vill uppgradera sitt lyssnande med tips, trix och inspiration. Sociala nätverk, som inte har ngt definierat "inträdeskrav", hålls samman av en gemensam nämnare. Brända barn leka bäst, som det heter.

Under de många carlssonträffarna som anordnats här i trollhättan har rätt många, rentav flertalet, besökare varit icke-ägare av carlsson. Nyfikenheten har drivit dem!

Eg finns två likartade grupperingar inom carlsson-landet; Dirty-gänget, med Nyström, Ola (sista ordet), Ranefjord (lillhövdingen) och Naqref som kändisar. Här är ledorden vinyl, Rega, Nottingham, musik!

Det andra är den ursprungliga Illuminatin, aka Carlssontokarna i Trollhättan, aka Carlsson County. Här andas Hypex, "bäst kan bli annorlunda, ibland bättre", hemmakokta nätkablar etc.

Det finns en slumrande gruppering i Halmstad också.
- Carlsson Illuminati -

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2005-08-17 14:35

Vi har aldrig förnekat denna grupperin och alltid kört med öppna kort .
vi vet alla på var sit håll vilket som låter bäst jag kan ju bara instämma då det gäller lyssning på skokartongstora högtalare att det är lite som bygelfria hörlurar. vad gäller dynaudio så har jag sällan lyssnat på så smalspridande svindyra högtalare.
nä fram för fler OA12-or till publiken de kan ge dig sköna stunder från pojkrummet via studentkorridoren vidare genom livet till ålderdomshemmet

Användarvisningsbild
Manzarek

Inläggav Manzarek » 2005-08-17 17:22

Vee-Eight: Skön t-shirt på de översta bilderna. I nio fall av tio är humortröjor trista, så dock inte här! :D
The world divides into facts

Ludwig Wittgenstein

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-08-17 21:52

Manzarek:

Det är ingen humortröja, det är original Blue Man Group från Complex-turnén. :wink:
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
Manzarek

Inläggav Manzarek » 2005-08-18 20:02

God damn!

OT: Och den turnén innehöll samma "rock reater" de gjort sig kända för? Ryktet säger att det är häftigt, har dock aldrig bevittnat spektaklet live. :oops:

Ludwig Wittgenstein

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-08-18 21:23

mer OT: Jag har gjort lite efterforskningar och upptäckt att min banrdomstrumidol spelade med dem live på (tror det var) senaste turnén! Nämligen Tim Alexander, den gammle Primus-trotjänaren (skönt att han bytt ut Brain!!!).

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Manzarek

Inläggav Manzarek » 2005-08-18 21:37

Ursäkta särskrivningen.... :oops:

rockteater ska det ju vara!

:x

Ludwig Wittgenstein

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-08-18 22:40

Manzarek:

Nja, har inte sett live, men vill gärna. Men har en DVD samt complex-skivan. Hittade tröjan på nätet.
- Carlsson Illuminati -

Återgå till Carlsson Illuminati