Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
FBK skrev:Nu jäklar finns ett fynd för den som är snabb....https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 159911.htm Carlsson OA-51 LE Varför har man inga pengar.....Men här kan någon göra et fynd NU
![]()
De är borta när som helst.....Maccis skrev:Finns kvar på blocket - kanske är fördröjning.....
FBK skrev:De är borta när som helst.....Maccis skrev:Finns kvar på blocket - kanske är fördröjning.....
Maccis skrev:Är från första omg. kloner - följ länk i annonsen.
Snickarbyggda.
Maccis skrev:Precis!
Sedan är (enl. Carlssonkult) LE versionen den"sämsta" efter mätning.
Bättre att bygga om filtret till .3 då de har samma element - om man inte vill uppgradera till LE2 eller N.
OscarE skrev:Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.
OscarE skrev:Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.
avr7000 skrev:OscarE skrev:Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.
Kul sammanträffande![]()
![]()
Jag sålde precis mina OA51.N (i klonlådor) till en Hifi-frände som också kör OA51.2 "med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till" och som tycker dessa är så trevliga att han inte ville bygga om dem till 51.N. Han ville ha ett par till för den operationen...
Stefan
FBK skrev:Såg nu att AVR700 redan lagt upp dem i en tråd.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 160298.htm
Carlssons OA52 och Ino OS52 basstöd Inget pris, utan högstbjudande blir det nog.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster