Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav distad » 2022-07-31 21:13

Nu jäklar finns ett fynd för den som är snabb i Göteborg denna gång....https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 159911.htm Carlsson OA-51 LE Varför har man inga pengar..... :( Men här kan någon göra et fynd NU :!: 8O
Senast redigerad av distad 2022-07-31 21:34, redigerad totalt 1 gång.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav hifikg » 2022-07-31 21:18

FBK skrev:Nu jäklar finns ett fynd för den som är snabb....https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 159911.htm Carlsson OA-51 LE Varför har man inga pengar..... :( Men här kan någon göra et fynd NU :!: 8O


Sålda. Kostade?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav distad » 2022-07-31 21:19

5500kr Det är helt otroligt vad snabbt Carlsson försvinner.... Hade man en massa pengar och råd att åka och hämta så kan man tjäna pengar..... 8)
Man kanske ska köpa alla OA50 man kan komma över för de kan bli poppis med rätt grejer i.... :) Ska nog vara mycket nöjd med att jag hittade ett par billigt" eller rättare sagt tacksam för att Johan plockade upp dem... :D
Senast redigerad av distad 2022-07-31 21:24, redigerad totalt 1 gång.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav Maccis » 2022-07-31 21:22

Finns kvar på blocket - kanske är fördröjning.....
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav distad » 2022-07-31 21:25

Maccis skrev:Finns kvar på blocket - kanske är fördröjning.....
De är borta när som helst.....
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav Maccis » 2022-07-31 21:28

FBK skrev:
Maccis skrev:Finns kvar på blocket - kanske är fördröjning.....
De är borta när som helst.....


Även kvar på Hifi torget.....

https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 159911.htm


https://www.blocket.se/annons/102582596


Lär er klippa in länkar korrekt.
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav distad » 2022-07-31 21:29

Skickade ett svar till honom bara för att fråga hur länge det tar för honom att få¨de sålda.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav distad » 2022-07-31 21:32

De finns kvar.... många svar har han fått men vill ej skicka. Den som köper dem ska vara jäkligt nöjd med den affären....... :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav RogerGustavsson » 2022-07-31 21:52

Lite surt med fuskfanér tycker jag. Möjligen är de inte lika mycket värda som originallådor... Alltså för den finkänslige.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav hifikg » 2022-07-31 21:56

Nu ser jag. Hur ska man värdera "hembyggda" lådor?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav Maccis » 2022-07-31 22:02

Är från första omg. kloner - följ länk i annonsen.
Snickarbyggda.
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav hifikg » 2022-07-31 22:05

Maccis skrev:Är från första omg. kloner - följ länk i annonsen.
Snickarbyggda.


Jo, jag vet, men ändå. Det är lite som en kit-car versus original Ferrari. Tycker nog inte att det är ett äkta fynd så som det är beskrivet i annonsen. Likväl kan de säkert låta riktigt trevligt. I senare led kanske de t o m annonseras ut som "äkta" Carlsson, sådant görs t o m avseende stormarknads-carlsson emellanåt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav Maccis » 2022-07-31 22:07

Precis!

Sedan är (enl. Carlssonkult) LE versionen den"sämsta" efter mätning.
Bättre att bygga om filtret till .3 då de har samma element - om man inte vill uppgradera till LE2 eller N.
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav Kermit116 » 2022-07-31 22:17

Maccis skrev:Precis!

Sedan är (enl. Carlssonkult) LE versionen den"sämsta" efter mätning.
Bättre att bygga om filtret till .3 då de har samma element - om man inte vill uppgradera till LE2 eller N.

Ja, och då kan det vara värt att notera att kamrat avr7000 säljer ett par 51.N f 7 000sek, kloner det med och omålade (om dom inte är sålda o han glömt ta bort fr sin medlemsida).
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav distad » 2022-07-31 23:19

Jag förstår inte detta med att kloner att de skulle vara sämre, de låter ju lika bra som original byggda med rätt grejer i..... :? Stig vänder sig inte i graven för att folk har byggt likadana för att få Carlsson ljud utan han lär bara vara glad över att så många uppskattar det han har utvecklat och som folk bygger nya versioner av eller tror ni att han ligger i arg i graven pga detta..... 8O Det är ju sjukt kul att så många sitter glada över sitt Carlsson ljud där hemma oavsett om det är kopior eller inte. Sedan att det finns folk som måste ha "äkta vara" för att de tror att det låter bättre får de fortsätta att tro, men jag bryr mig inte. Då skulle jag bara sätt i original grejer i mina OA50 för att de skulle bli godkända eller... :? Beroende på hur min ekonomi utvecklar sig i framtiden kommer avgöra hur långt upp på skalan jag kommer med dem....som om det går så ska de bli de bästa OA50 i Sverige om jag får råd..... 8) För jag älskar utseendet, de är så läckra... :P
Jag säger bara Stig den store :!: Amen.
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav hifikg » 2022-07-31 23:44

Absolut, så länge man inte far med falsk marknadsföring så är det okej, men jag FÖRMODAR att hemmabyggen kan vara mer, eller mindre, välbyggda. Skulle jag själv försöka mig på så skulle jag nog hoppa över en o annan knepig detalj o fylla lådorna med guck som jag hittar, bara det påminner om något. Andra är mer noga och kanske t o m åstadkommer något bättre än original :)

Vet en snubbe som byggde en egen Porsche med idel originaldelar. Ingen människa, av kvinna född, trodde att det var något annat än en Porsche men i det heliga högtalarregistret, eh, bilregistret fick den för evigt heta "Ombyggt fordon". Om det påverkade värdet? Tja, gissa!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav distad » 2022-08-01 00:02

Jag uppmanar inte folk att bygga lurendrejeri byggen..... och stoppa i allt möjligt och kalla dem för Carlsson, trodde att du visste bättre hifikg. :( Då får du klaga på dem som byggde de där kopierna av OA51 istället om nu dessa som var ute på annons är fejk lådor. Visste inte att taket var så lågt inom Illuminati världen.
För min del så önskar jag som trådskapare att denna tråd låses då jag inte vill få mer skit när tipsar om något som jag trodde var bra, det var det visst inte. :roll:
Proffsen får väl avgöra om detta är skitlådor.
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav hifikg » 2022-08-01 01:04

Det är det väl ingen som tror, men vi har olika åsikter om huruvida de aktuella högtalarna är ett fynd eller inte. Jag skulle alltid sitta o fundera på om jag fått det "riktiga" Carlsson-ljudet, det som alla pratar om, hyllar och strävar efter att få ta del av, eller om jag fått något som är lite sämre. Bara den tanken skulle få mig att föredra original. Då sitter jag ändå med original 52 som jag själv uppgraderat till .2 med hjälp av Larsen och medskickade anvisningar. Vem vet om mina låter så otroligt bra bara för att jag lyckats/råkat peta ner fyllningen på just det sätt som det blev!? Skulle de t o m kunna låta bättre om Stig själv petat in materialet i dem?
Sitter nöjd :)

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav Kermit116 » 2022-08-01 08:00

Läser man tråden som annonsen hänvisar till så framgår det att parallell lyssning gjorts mellan 51Orginal och högtalare ur denna klonserie och då med gott resultat. Från Carlssonsidorna kända forummedlemmar var med i dessa lyssningar och jag utesluter inte att avr7000's 51.N kloner som säljs kan vara ur denna batch då det framgår att han bokade sig för två(?) lådor. Lite olika element verkar ha använts men flertalet verkar ha petat i Le-uppsättningen.

Utan att ha lyssnat på några av dessa kloner tror jag ändå att vi kan utesluta att det inte låter "Carlsson".

Om man sedan vill ha full autencitet genom att veta att det är högtalare som är "orginal" så är det en annan sak. Är man inne på den filosofiska delen av frågan så kan man ju då tycka att vi alla som moddar våra Carlssonhögtalare med Satori, Wavecor, Purifi eller vad det kan vara ägnar oss åt helgerån.

Hade det aktuella paret varit ett orört exemplar, men med fungerande bas (SS 8542 har som bekant åldrande kanter) så hade jag nog tyckt att även ett begärt pris en bit över 5 500sek varit ett fynd.

Den som söker ett material att bygga ett par 51.N el 51.P har en bra start i dessa klonlådor, existerande element är inte värdelösa på begagnatmarknaden och jag gissar att man netto hamnar lägre än vad en duktig snickare ska ha för att bygga nya lådor.

(Jag är inte säljare eller bekant med säljaren.)
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav Nattlorden » 2022-08-01 10:05

Alla kommer aldrig att vara överrens om vad som är ett fynd. Och vad det gäller Carlsson så finns det många olika nivåer på vad man kan tänkas tycka vara (äkta) Carlsson. Så länge folk är tydliga med vad för något det är som de säljer, så tycker jag nog det kan finnas utrymme nog åt det i tråden. Utan bråk. // Nattlorden med halva Redaktörskepsen på
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav avr7000 » 2022-08-01 14:02

Det har varit 4 omgångar kloning av OA51...
Densen och Karneolen körde 2 omgångar 2008 och dessa i annons kommer från någon av dessa...
Båda dessa omgångar lär ska vara välbyggda då alla var nöjda med utförandet.
Jag körde 2 omgångar 2011 och 2012 och dessa kan jag gå i god för att de var top notch m a p snickeriet!
Den snickare vi anlitade är väldigt duktig och noggrann!

Ljudmässigt är det absolut ingen skillnad på kloner och orginal!

Prismässigt är det ingen större skillnad på kloner och orginal då klonerna är "som nya" och nästan alla orginal är mer eller mindre kantstötta.

Vill man ha ett par OA51 får väl dessa i annons räknas som ett fynd då man får typ 2000 kr om man plockar ur dessa element och säljer dem om man vill åt lådorna ( eller som det skrevs, att man bygger tillbaka dem till OA51.3 till nästan ingen kostnad)

Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Kermit116
 
Inlägg: 1256
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav Kermit116 » 2022-08-02 11:41

Klon-51.LE i fanérfolie nu borta fr blocket. Någon (inte jag) har, enligt min uppfattning, gjort en bra affär.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
OscarE
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2010-10-02

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav OscarE » 2022-08-02 15:41

Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav distad » 2022-08-02 16:30

Grattis!
Sedan finns det ett par OA52 hos https://www.rehifi.se/nyheter/carlsson-oa52 för 6990kr och med tanke på ett det inte finns hur många OA52 som helst så är det förvånande att dessa funnits i flera dagar.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3640
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav juanth » 2022-08-02 16:34

OscarE skrev:Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.


Det är nog en smaksak med vilka kondensatorer som används.
Jag tycker att Wima MKP10 är riktigt bra. De kan vara lite svåra att hitta dock.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav avr7000 » 2022-08-02 19:14

OscarE skrev:Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.


Kul sammanträffande :) :D
Jag sålde precis mina OA51.N (i klonlådor) till en Hifi-frände som också kör OA51.2 "med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till" och som tycker dessa är så trevliga att han inte ville bygga om dem till 51.N. Han ville ha ett par till för den operationen...
Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
OscarE
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2010-10-02

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav OscarE » 2022-08-02 19:52

avr7000 skrev:
OscarE skrev:Jag köpte dom. Skall bli .n kompisar till mina vita orginallådor, 51.2 med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till. Dom spelar fantastiskt och jag vill inte uppgradera dom till .n utan har letat klonlådor till det projektet. Dessa blev bra då de ändå skall lackas svarta och få externt filter. Fråga till er som gjort .n uppgraderingen jantzen superior eller Wima kondensator? Vilket är att föredra är ju viss prisskillnad men det verkar som flera förespråkat wima.


Kul sammanträffande :) :D
Jag sålde precis mina OA51.N (i klonlådor) till en Hifi-frände som också kör OA51.2 "med det annorlunda filtret som eventuellt Öhman är pappa till" och som tycker dessa är så trevliga att han inte ville bygga om dem till 51.N. Han ville ha ett par till för den operationen...
Stefan


Verkligen kul. 51.2 med det filtret är troligtvis så nära 51:a kan komma en 52.2 och man får, tycker jag, en trevligare ljudbild då 52:an kan ligga lite lågt. Jag väljer att spara den eftersom det är de element som Stig valde till sin sista 52:a och det känns som den enda variant som går helt i linje med hans val av element och ljud ideal men tiden och utvecklingen står ju inte still så montera bättre element i en klonlåda känns rätt och något man kan göra för att få samma ljudbild men bättre kvalitet samtidigt som man sparar originalet. Skulle vara kul om någon kunde ta fram fler klonlådor till alla spännande nya varianter. Kanske måste bygga en .p också i framtiden ;-) Tack för allt jobb du lagt ner Stefan det uppskattas.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav distad » 2022-08-09 23:01

Såg nu att AVR700 redan lagt upp dem i en tråd.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 160298.htm
Carlssons OA52 och Ino OS52 basstöd Inget pris, utan högstbjudande blir det nog.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 834
Blev medlem: 2012-07-15

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav Chris71 » 2022-09-29 01:34

Jag tänkte bekänna lite syndiga tankar och kanske finna vägen till räddning innan jag får brinna i skärselden för evigt.

I ivern av att ha hittar en trevlig liten integrerad förstärkare som jag hade ett hem för så stod det även ett par "trötta" men förmodligen ganska älskade OA-51:or.
Då detta var ett dödsbo och utrustningen hade införskaffats ny på inrådan av sonen för att mamma skulle kunna njuta sin klassiska musik ståndsmässig så har nog dessa högtalare levet ett ganska mysigt liv.

De är så vitt jag kan se helt orörda och inte ens hörnen har blivit misshandlade under livet, skumskydd uppruttnade och borta liksom baskanterna, men visuellt är den enda skadan som jag kan se några torrsprickor i den vita färgen antagligen pga av rörelse i materialet, de är kompletta med musöron och labproppen på högtalarkabeln.

Nu till dödssynden, jag fick dem till ett pris som säljaren själv fick bestämma och vi var båda överens, mitt egentliga intresse i dessa var att försöka lösa ett problem med underpresterade högtalare hemma i lägenheten, men slut destinationen är ju att i princip bara återanvända lådan och resten blir reservdelar för någon som vill original renovera.
Så innan jag gör något oförlåtligt, sitter det någon därute med en mer sentimental koppling till dessa eller intresset att de skall förbli vad de en gång var tänkt att vara så är jag inte omöjlig att tänka mig att släppa iväg dem eller byta mot en låda med mindre original historik kvar, jag är inte omöjlig för endera varianten, självklart vore ju ett byte roligare för med en låda tillgänglig så kommer jag nog snabbare i mål med mina idéer.

Mer bilder fixas under morgondagen, men det är riktigt välbevarade vitlackade varianter från någonstans i mitten av produktionen nr000645 i behov av omkantning och lite kärlek men allt finns där.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Fyndtråd när det gäller Carlsson, köp nu!!!!!

Inläggav hifikg » 2022-09-29 07:45

FBK skrev:Såg nu att AVR700 redan lagt upp dem i en tråd.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 160298.htm
Carlssons OA52 och Ino OS52 basstöd Inget pris, utan högstbjudande blir det nog.


Den annonsen är lite innehållsfattig, det framgår inte vilken färg det är t ex. Kan det vara vår Faktisian som nyss köpte basstöd som redan säljer? Så vanliga är väl inte Ino-basstöd av den sorten?
Sitter nöjd :)

Nästa

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Almen, Kalejdokom och 6 gäster