OA 5xx.XXL aka Storebror

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav distad » 2022-11-20 22:03

Stod och tittade på dessa idag, men vi hade annat att göra så det blev ingen lyssning :( synd då jag går i tankar om liknande eller basstöd , men jag tänker långt i framtiden så det kanske kommer något tillfälle igen.
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Chris71 » 2022-11-20 23:51

Imperial-Blomman skrev:Orginalen trogna :D

Hm!
Du har ju satt sågen i dom å de grövsta.


Faktiskt inte, jag förstår att det kan se så ut, men hela "källarvåningen" är ju en fristående konstruktion som om man skulle vilja kan avlägsnas, kvar för att återgå till original funktion är att ta bort en skiva inuti som delar originalådan mellan topp och botten, knacka ur pluggen ur basreflexen och sen åtgärda botten.
Vad jag försöker förmedlar, vilket säkert inte går att se när man saknar bilden inne i mitt huvud, är slutfinishen där underdelen kommer döljas av samma typ och nästa samma dimension av högtalartyg som huvan, så det blir tyg-faner-tyg i valfri ordning.

OM der kommer lura någon annan än mig själv får vi se, men än så länge så får ändamålen helga medlen då dessa förhoppningsvis går från överblivna till älskade och får ljuda någonstans.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Chris71 » 2022-11-20 23:54

FBK skrev:Stod och tittade på dessa idag, men vi hade annat att göra så det blev ingen lyssning :( synd då jag går i tankar om liknande eller basstöd , men jag tänker långt i framtiden så det kanske kommer något tillfälle igen.
[ Bild ]


Det gör mig väldigt förvånad och nästan lite besviken att nyfikenheten inte tvingade fram lite lyssning, men trösten får väl vara att du är den första utanför utvecklings "teamet" som sett dem i verkligheten, så spara den verskapen och de plötsligt skulle råka bli vitalt kända, jag såg dem först. :)

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav juanth » 2022-11-21 00:31

Chris71 skrev:
FBK skrev:Stod och tittade på dessa idag, men vi hade annat att göra så det blev ingen lyssning :( synd då jag går i tankar om liknande eller basstöd , men jag tänker långt i framtiden så det kanske kommer något tillfälle igen.
[ Bild ]


Det gör mig väldigt förvånad och nästan lite besviken att nyfikenheten inte tvingade fram lite lyssning, men trösten får väl vara att du är den första utanför utvecklings "teamet" som sett dem i verkligheten, så spara den verskapen och de plötsligt skulle råka bli vitalt kända, jag såg dem först. :)


Mmm nu börjar de spela riktigt bra. Det går att spela väldigt högt utan någon nämnvärd kompression av elementen.
Anledningen till utebliven lyssning för FBK, kan skyllas på snön, då FBK hade kört fast och behövde assistans. :mrgreen:
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav distad » 2022-11-21 08:28

Chris71 skrev:
FBK skrev:Stod och tittade på dessa idag, men vi hade annat att göra så det blev ingen lyssning :( synd då jag går i tankar om liknande eller basstöd , men jag tänker långt i framtiden så det kanske kommer något tillfälle igen.
[ Bild ]


Det gör mig väldigt förvånad och nästan lite besviken att nyfikenheten inte tvingade fram lite lyssning, men trösten får väl vara att du är den första utanför utvecklings "teamet" som sett dem i verkligheten, så spara den verskapen och de plötsligt skulle råka bli vitalt kända, jag såg dem först. :)

Nej, så kan vi inte ha det. Vill varken göra dig förvånad eller besviken.... :( Johan får försöka fixa in en tid någon gång innan högtalare försvinner ? så jag även blir den enda som får lyssna på utvecklingsarbetet också 8) Men jag är en sträng domare.... :mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Chris71 » 2022-11-21 14:01

FBK skrev:
Chris71 skrev:
FBK skrev:Stod och tittade på dessa idag, men vi hade annat att göra så det blev ingen lyssning :( synd då jag går i tankar om liknande eller basstöd , men jag tänker långt i framtiden så det kanske kommer något tillfälle igen.
[ Bild ]


Det gör mig väldigt förvånad och nästan lite besviken att nyfikenheten inte tvingade fram lite lyssning, men trösten får väl vara att du är den första utanför utvecklings "teamet" som sett dem i verkligheten, så spara den verskapen och de plötsligt skulle råka bli vitalt kända, jag såg dem först. :)

Nej, så kan vi inte ha det. Vill varken göra dig förvånad eller besviken.... :( Johan får försöka fixa in en tid någon gång innan högtalare försvinner ? så jag även blir den enda som får lyssna på utvecklingsarbetet också 8) Men jag är en sträng domare.... :mrgreen:


Jag har det största förtroende för att Johan inte skulle presentera sitt rum ofördelaktigt oavsett vilka talare har än spelar på, så länge man håller projektets ursprungsintention färskt i minne så kan det inte bli hur fel som helst, det är ju disco Stig som varit framme, det skall låta kul och starkt men om det dessutom råkar låta bra så är det bonus.

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2022-11-10

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Imperial-Blomman » 2022-11-21 14:50

Ja e sugen på å lyssna åxå.
De e ju ett kul projekt.
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Chris71 » 2022-11-21 16:41

Imperial-Blomman skrev:Ja e sugen på å lyssna åxå.
De e ju ett kul projekt.


Jag lobbar ju för en liten intim get together på ett ställe väldigt när ditt jobb, så om du trycker på lite inifrån så lovar jag att dyka upp både med OA 551 och OA50 Avicii edition så snart spackel och lim torkat och filtren gör vad vi vill.
Andreas verkar inte allt för svår heller.

Användarvisningsbild
radelius
 
Inlägg: 686
Blev medlem: 2005-10-18
Ort: Stockholm

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav radelius » 2022-11-21 18:35

Ser fram emot det:)

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2022-11-10

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Imperial-Blomman » 2022-11-22 14:14

De låter strålande.
Andreas kommer gärna förbi åxå.
Han gillar udda projekt.
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav distad » 2022-11-22 18:35

Bild
Nu har man lyssnat på detta bygge och vad ska man säga, imponerande bra :!: juanth skulle testa mina öron då jag hört många högtalare i hans rum så han hade ställt upp diskanten innan jag kom. Han satt ju med datorn och en dsp låda (Flex eight) Men jag sade direkt att det var alldeles för mycket diskant och svaret var jag skulle testa dina öron :mrgreen: Så lite tryckande på datorn och sedan lät mycket bra i mina öron. Sedan visade han skillnaden mellan att trolla bort hans basproblem vid 45hz och hur det lät med problemet och utan problemet och det var mycket intressant. För med 45hz problemet så maskerades frekvenser runt 45hz, man upplevde det så att det var något som försvann, utan problemet så lät det mycket mer homogent och alla i basen basen fanns där. Det jag gillade särskilt var tyngden i basen med baslådan, då vi även testade utan den och det var stor skillnad på helheten. juanth sa att det var lite som skulle fixas till och jag nämnde att ni borde testa med filtsnutten som vanligtvis finns på OA50. När vi testade mina OA50 så blev det bättre mer filtsnutten är utan. Så jag ser dessa högtalare som mycket bra och intressanta. Själv så funderar jag på Ino:s basstöd till mina OA50 då det blir den billigaste lösningen. Men dessa högtalare/baslåda och Flex eight så kan man sitt nöjd i båten utan vidare då de spelar mycket bra, i alla fall i mina öron så skulle jag hellre ha detta än ett par OA51N tex pga detta är mer flexibelt och har rejäl baskraft. Och bas är kul :!: :P Så grattis till ett par bra Carlsson/baslåda högtalare Chris71 :)
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav juanth » 2022-11-22 21:14

Ja det var hela mid/diskant som var uppställt. (Eller snarare inte åtgärdat i filtret ännu i förhållande till basen under 300 Hz) lite enklare och slappare att förändra i flex eight istället)
Det var bra gjort att ta det så pass snabbt av dig FBK. Bra öron!

Filtret är nog snart helt spikat och sedan kan Chris snygga till det yttre.
”Absorbenterna”inser jag är under all kritik just nu, jag ska skära till några bättre snart …nog.
Den undre är till och med frånvarande på bilden..
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Hjalmar_Branting
 
Inlägg: 593
Blev medlem: 2021-04-15

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Hjalmar_Branting » 2022-11-22 21:37

Snyggt jobbat grabbar!
Intressant att följa.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav distad » 2022-11-22 21:45

Hade det varit ett helt okänt rum så hade det varit svårare, Ditt rum har man lärt sig lite och du har i grunden ett bra rum så när något händer så märker man det. Kommer ihåg när du ställde in ett par OA52.3 och jag märkte nästan direkt att något lät annorlunda, men hade jag hört dem i ett helt okänt rum så hade jag nog inte reagerat så direkt. Har man ett hyfsat till bra rum som man är van vid så är det ganska lätt att höra konstigheter.
Har man däremot ett riktigt dåligt rum så märker man inte så mycket, mer än att allt låter illa.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Chris71 » 2022-11-23 01:07

FBK skrev:[ Bild ]
Nu har man lyssnat på detta bygge och vad ska man säga, imponerande bra :!: juanth skulle testa mina öron då jag hört många högtalare i hans rum så han hade ställt upp diskanten innan jag kom. Han satt ju med datorn och en dsp låda (Flex eight) Men jag sade direkt att det var alldeles för mycket diskant och svaret var jag skulle testa dina öron :mrgreen: Så lite tryckande på datorn och sedan lät mycket bra i mina öron. Sedan visade han skillnaden mellan att trolla bort hans basproblem vid 45hz och hur det lät med problemet och utan problemet och det var mycket intressant. För med 45hz problemet så maskerades frekvenser runt 45hz, man upplevde det så att det var något som försvann, utan problemet så lät det mycket mer homogent och alla i basen basen fanns där. Det jag gillade särskilt var tyngden i basen med baslådan, då vi även testade utan den och det var stor skillnad på helheten. juanth sa att det var lite som skulle fixas till och jag nämnde att ni borde testa med filtsnutten som vanligtvis finns på OA50. När vi testade mina OA50 så blev det bättre mer filtsnutten är utan. Så jag ser dessa högtalare som mycket bra och intressanta. Själv så funderar jag på Ino:s basstöd till mina OA50 då det blir den billigaste lösningen. Men dessa högtalare/baslåda och Flex eight så kan man sitt nöjd i båten utan vidare då de spelar mycket bra, i alla fall i mina öron så skulle jag hellre ha detta än ett par OA51N tex pga detta är mer flexibelt och har rejäl baskraft. Och bas är kul :!: :P Så grattis till ett par bra Carlsson/baslåda högtalare Chris71 :)


Vad glad jag blir när det busas runt med de där burkarna, hela tanken är ju att skänka glädje och dra på smilbanden.
Den helt rättrogne kan nog ha lite att tycka initialt, men om man roar sig med att koppla bort basstödet så tycker jag att det finns tydliga kopplingar till Carlsson DNA't som faktist inte är så himla vanställt som man kan tro, mellanbasarna slipper att jobba med områden som kan vara lite jobbiga och den slutna lådan ger kanske lite rappare respons än vad et 6" element som skall hantera ett större område gör, men den öppna och trevliga ljudbilden som jag iaf förknippar med OA högtalarna finns där.

Låter man sedan Johan släppa på ytterligare en Nad 208 för att sätta fart på hästkrafterna i källaren då blir det bus på riktigt, inte bara så där pubertalt EPA dunkande men man flyttar luft så det märks utan att basen har det allt för jobbigt så det förblir relativt tajt, nu har filter meister hunnit labba ännu mer men det som var klart redan från början var att dessa lådor kan agera basstöd och inte bara en sub till OA lådorna utan knyta ihop det till en mer fullregister upplevelse.

Jag inser dock att nu ökar pressen att hitta en representabel look så att de kan få göra lite väsen av sig i något mer publika sammanhang, så då passar det ypperligt illa att jag skall hämta ett nytt litet sidoprojekt som dök upp, men det är säkert ett snabbjobb på bara några dagar :)
Kul grabbar fortsätt att busa på, elementen behöver ju spelas in ordentligt, tack för att ni har roligt.

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2022-11-10

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Imperial-Blomman » 2022-11-25 14:08

Snabb projekt va de sista vi hörde!!

Blir de en separat tråd för de projektet?
Me tanke på dina andra projekt så kan de bli en intressant tråd.
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Chris71 » 2022-11-25 15:51

Imperial-Blomman skrev:Snabb projekt va de sista vi hörde!!

Blir de en separat tråd för de projektet?
Me tanke på dina andra projekt så kan de bli en intressant tråd.


Som kanske märkts så är jag lite mer av den impulsiva kreatörer medans Johan är min fasta klippa och ovärderliga bollplank när det gäller att peta på detaljerna som gör helheten komplett.
Men pratade precis med Johan om att göra detta projekt lite mer officiellt, det är ju inga stora hokus pokus trick men förhoppningsvis kan vi med gemena ansträngningar paketera det i form av ett Open Source format, fritt att kopiera och modulera.

Så om allt blir som tänkt så blir det en byggbeskrivning och lista på material och kopplingsschema.
Som 100% o-kommersiellt så kommer jag bara be om 2 olika betalningar, hjälp oss att ge denna talare ett passande smeknamn så vi kan ha ett dop.

Den andra betalningen är faktiskt lite kommersiell, anledningen till att kompetens om dessa högtalare finns samlade här är en delad ära och förtjänst, men en stjärna lyser lite starkare än oss andra och det är Naqref, som saknas oss här i person men finns med oss i tanken, så om man har möjlighet så kan alltid cancer forskningen behöva en extra slant helt anonymt eller i Anders namn.

Till sist en uppmaning, eller ett tips om man vill så:

Ut och leta era egna lådor innan OA50 blir en ouppnåelig dröm när alla skall bygga sin variant, efter Ollens tips så kommer jag undersöka om OA V1 kan bli en budgetvariant för de som är ännu lite bättre på att snickra själva.

Jag ser fram emot en kul jul med mycket fotstampande där ute i stugorna när ni byggt er favorit julklapp.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav distad » 2022-11-25 17:00

Och jag vill verkligen uppmana folk att lyssna på dessa högtalare, vet inte om det stämmer men jag har hört att de kanske ska demas på Hifi Kit någon gång framöver (sant?) Om, så åk och lyssna. Det är Carlsson ljud med mer tryck ?dunk? i basen på ett riktigt bra sätt. Jag gillar dessa rejält och hoppas få råd någon gång med ett sådant bygge till mina OA50.SB-Acoustics. Mina tänker jag ställa högre upp på hembyggda stativ så länge så jag kommer göra ändringarna i filtret som Stefan pratat om i en annan tråd där han visade vilka förändringar som skulle göras på en jättebra bild som var exempel på ett par OA52 ? (eller?) som behövs göra om de ställs högre upp än på golvet. Så då kommer mina var klara för att ställas på basmoduler längre fram så att säga.
Detta projekt är ett i raden av utmärkta Carlsson projekt, så det blir en stor tumme upp :!: :D
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2022-11-10

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Imperial-Blomman » 2022-11-25 19:09

Trycka på innifrå behövdes inte.
De gick ju som smort på en gång utan tvekan.

Ja lär ju sitta i soffan me en kaffe å titta på när Andreas flyttar högtalare.
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2022-11-10

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Imperial-Blomman » 2022-12-28 20:37

Nu har även jag hört dessa bronto 50or.

Dom spelar mycket bra i nuvarande utförande.
De e fortfarande lite små fix som herrarna själva får berätta om.

De där m å spela på Hifikit kan ju vara kul showa lite.
Men lokalen e stor med knepig akustik.
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav hifikg » 2022-12-28 21:31

Har ni kvar OA61 för demo i butiken?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav distad » 2023-01-14 20:19

hifikg skrev:Har ni kvar OA61 för demo i butiken?

Det där kan jag svara på, häromveckan när jag var där så hängde de på väggen.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav distad » 2023-04-29 01:02

Fick lyssna idag igen på dessa högtalare och de är verkligen bra.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2022-11-10

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Imperial-Blomman » 2023-04-29 10:12

hifikg skrev:Har ni kvar OA61 för demo i butiken?


Jo!
OA-61 finns monterade på vägg i butiken.
De står för tillfället lite stativare framför
åsså ere hyllor ovanför så dom har ingen möjlighet
Å lira som tänkt i dax läget.

Men slå en pling innan du vill lyssna på dom så
går de att åtminstone flytta dom stativarna som står framför.

Mvh...
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav MagnusÖstberg » 2023-05-13 08:53

Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.

De där sb15nbac elementen är verkligen trevliga och gifter sig med konceptet skoningslöst!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Chris71 » 2023-05-13 09:17

MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.

De där sb15nbac elementen är verkligen trevliga och gifter sig med konceptet skoningslöst!


Kul att du gillar Boombox experimentet som tog en oväntat riktning, ryktet säger att min inkörsport i OA träsket eventuellt pryder en vägg i ditt hus så det är ju oxå ett lustigt sammanträffande.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav juanth » 2023-05-13 10:50

MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.

De där sb15nbac elementen är verkligen trevliga och gifter sig med konceptet skoningslöst!


De (OA50xxl) behöver snyggas till lite till det yttre. I övrigt så är de nog klara.
Och som du säger så tycker även jag att de är riktigt lyckade. Mycket kul projekt ihop med Chris71 :)
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav MagnusÖstberg » 2023-05-13 11:25

Chris71 skrev:
MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.

De där sb15nbac elementen är verkligen trevliga och gifter sig med konceptet skoningslöst!


Kul att du gillar Boombox experimentet som tog en oväntat riktning, ryktet säger att min inkörsport i OA träsket eventuellt pryder en vägg i ditt hus så det är ju oxå ett lustigt sammanträffande.


De står i källaren. Väggen de kommer pryda är numera husets enda vägg som inte ör mer än bredspacklade.

Om livet är gott kommer det blir Purifi av det hela.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav MagnusÖstberg » 2023-05-13 11:32

juanth skrev:
MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.

De där sb15nbac elementen är verkligen trevliga och gifter sig med konceptet skoningslöst!


De (OA50xxl) behöver snyggas till lite till det yttre. I övrigt så är de nog klara.
Och som du säger så tycker även jag att de är riktigt lyckade. Mycket kul projekt ihop med Chris71 :)


Ja, lyckade är ett understatement faktiskt.

Kommer ploppa in ett par SB17nbac i OD11 i liknande, men mycket högre koncept. Piedestal med Bremenbas. Ett par basar sådana är strax på väg norrut förövrigt.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 795
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA 5xx.XXL aka Storebror

Inläggav Chris71 » 2023-05-13 12:17

MagnusÖstberg skrev:
Chris71 skrev:
MagnusÖstberg skrev:Kan ju flika in att oavsett herrarna anser att det finns mer att skruva på här, så är dessa en vansinnig fröjd att lyssna på.

De där sb15nbac elementen är verkligen trevliga och gifter sig med konceptet skoningslöst!


Kul att du gillar Boombox experimentet som tog en oväntat riktning, ryktet säger att min inkörsport i OA träsket eventuellt pryder en vägg i ditt hus så det är ju oxå ett lustigt sammanträffande.


De står i källaren. Väggen de kommer pryda är numera husets enda vägg som inte ör mer än bredspacklade.

Om livet är gott kommer det blir Purifi av det hela.


Så kan det gå om Stefan fått dema lite, sitter spänt och väntat på ett par 6,5 alu och 5,5 papp för att experimentera lite.

FöregåendeNästa

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster