Sommarpyssel OA51.N-bygge

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7337
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Sommarpyssel OA51.N-bygge

Inläggav Kalejdokom » 2023-08-14 21:35

Kul att det blev så bra och riktigt fina lådor! PS det finns svarta skruv att köpa. :D Eller om vi vetat då så kunde du fått med en påse hem från mitt garage... :wink:

Användarvisningsbild
Fytrius
 
Inlägg: 86
Blev medlem: 2007-04-26

Re: Sommarpyssel OA51.N-bygge

Inläggav Fytrius » 2023-08-14 23:09

Kalejdokom skrev:Kul att det blev så bra och riktigt fina lådor! PS det finns svarta skruv att köpa. :D Eller om vi vetat då så kunde du fått med en påse hem från mitt garage... :wink:


Tack! Tack för inspirationen! Hade inte blivit något om jag inte besökt dig och lyssnat på OA50.....Open baffle som koncept mal fortfarande runt i huvudet men inte som semesterprojekt som detta i vilket fall...förutom då vissa saker man kan testa om man hittar en subwoofer i soprummet... :D

Svarta skruvar....Jo, jag vet. Men jag kilade in på fd Tools och plockade lite. Det kändes enklare med lite olika dimensioner som jag har använt mig av....

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10307
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Sommarpyssel OA51.N-bygge

Inläggav distad » 2023-08-16 21:54

avr7000 skrev:37 personer (minst) har byggt OA51.N...

Jag antar att Anders ler i "himlen" åt att hans förslag på baselement slog väl ut...

Inte det minsta konstiga då resultat låter magiskt bra. :) Det borde vara ännu fler...
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud med Lo-End
Mvh lorten

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster