Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
distad skrev:Annars tycker jag detta område verkar vara rena djungeln om man tittar på vad som finns där ute......
Imperial-Blomman skrev:Ja de e bra å selektera men inte nödvändigt m dagens specar.
Högtalarelementena diffar mer än kondingarna gör.
Imperial-Blomman skrev:Ja har köpt K40 pio från Ukraina.
Rekommenderas stark å köra parrallellt m plast.
Kör typ 0,1uF pio per plast konding.
blomstreet skrev:distad skrev:Annars tycker jag detta område verkar vara rena djungeln om man tittar på vad som finns där ute......
Tack för alla tips. Djungel är ju bara förnamnet. och produktsidorna är ju allt annat än förklarande. Uppenbarligen kan man betala hur mycket som helst, men när filterkomponenterna blir lika dyra som elementen så känns det fel på nåt vis. De SCR jag monterade för 20 år funkar ju bevisligen och de går på på mellan 80 och 100 kr/st vilket ju är överkomligt. Så jag kör nog på detta "säkra" kort.
paa skrev:Imperial-Blomman skrev:Ja har köpt K40 pio från Ukraina.
Rekommenderas stark å köra parrallellt m plast.
Kör typ 0,1uF pio per plast konding.
Vad är tanken med en liten shunt-kondensator som släpper igenom högre frekvenser med mindre motstånd än de lägre frekvenser som går genom den shuntade större kondensatorn? Blir inte det typ ett shelf-filter?
Kan det kanske pigga upp diskanter som upplevs trötta i högsta diskanten, eller?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster