Moderator: Redaktörer
Ericson skrev:Marantz 2280, 2500, 2600

Tja, vad är en 4-channel-adaptor egentligen? och NR-adaptor?
RJohan skrev:De gjorde snygga maskiner på den tiden!Tja, vad är en 4-channel-adaptor egentligen? och NR-adaptor?
4 kanal adaptor var väl en pryl som man stoppade in 2 kanaligt ljud, kodat för någon av den uppsjö av 4 kanalssystem som fanns på den tiden, och som man fick ut 4 kanaler ur. Krävde alltså ett extra slutsteg.
NR-adaptor måste väl då vara någon form av brusreduseringsenhet, dbx eller liknande.
JohanR
Lust skrev:...Det var vanligt att det var separata enheter på den tiden. Inte bara så att apparaterna ofta var större, de var fler också...
henriksch skrev:En alternativ väg till detta staplande av lådor har jag antagit. Tre tonårssöner med var ett rum, två sovrum för mig och hustrun (i olika hus). Med andra ord fem olika anläggningsställen, då märks pryleriet inte så mycket. Många barn och dubbelt boeende med andra ord. Fiffigt va.
Biffen85 skrev:fick tag på min sansui au9500 på den lokala återvinnigsmarknaden för 200 spänn. visste inte va de var för nå vid inköpet men efter provspelning och research konstaterade jag att ja gjort ett klipp
lite oxidering i reglagen och avsaknad av de lilla glaset som sitter över lampan som visar att den är igång är enda felen. lite nyfiken på vad de är värt. säljer det dock intehittade även vid senare en sansui cd-200 för 150 spänn på samma ställe och klippte till direkt eftersom ja hunnit bli lite småkär i märket
är nu lite småsugen på att hitta nåra högtalare men dom verkar lite svårfunna om man inte ska frakta från usa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster