ITT HiFi 8033
Fischer 404
Grundig RTV 1020
Saba 9240
Fler Saba-bilder här: http://www.sabinebendlin.de/tonbandwelt/big/72.htm
Braun CEV 500
RFT RK 88 Sensit IC Receiver (från Östtyskland)

Moderator: Redaktörer

Kjell_Kranzberg skrev:Jag rekommenderar ett besök här:
http://wegavision.pytalhost.com/

lennartj skrev:...men den har germaniumtransistorer. Serie 2 med kiseltransistorer har svarta tangenter.
rolfzetterberg skrev:Philips 22RH720 är lite udda-t.o m kanske mycket udda,eftersom det är en av mycket få klass A-receivrar som finns?Eller kanske rentav den enda i världen?
En tomgångsström på 700mA säger en del...ändå blir den inte så vansinnigt varm som man skulle kunna tro.
subsand skrev:Visste inte att siemens slagit sig på hifi. När är den från?
Daniel_A skrev:...
ITT HiFi 8033
Daniel_A skrev: Jag skulle dock önska att jag ägde några av dessa! Speciellt RFT har härlig färgsättning och design,

Kjell_Kranzberg skrev:Passar på att lägga ut ännu en bild på min fina polska Radmor 5100.
Fjonkalicious skrev:Jag hade en stor Revoxanläggning på kroken på en auktion en gång. Det var förstärkare, kassett, vinylspelare, rullbandspelare, tuner i märket Revox i Revoxrack och till det ett par JBL L65. Tror det slutade på 8500 kr plus avgift. Jag har pratat lite löst med killen som köpte grejorna och han skall visst ha lagat dom för åtskilliga tusenlappar. Tur att det inte var jagMen sugen var man allt, Revox är fett!

Lason skrev:Kom på att jag har en gammal Technics som ska ut i garaget
SA-313
Mitt ex har dock fått smaka betonggolv från 2 meters höjd, så radiodelen öär sönder, men annars funkar den primaKan säga att det är bra drag i den
Tydligen Klass A förstärkare med... Enligt vad jag hittat på nätet är det en 70-talare.
2-ch skrev:Den är inte från 70 utan tidigt 80-tal och den arbetar inte i klass A.
Technics använder sig av något dom kallar new klass A.
Kjell_Kranzberg skrev:Nej inte är det äkta klass A, inte. Under 80-talets början var det flera tillverkare som försökte blåsa liv i hifi-försäljningen genom att locka med diverse fina men tomma fraser. Technics hade väl också "Class AA", om jag inte minns fel.
Lason skrev:Kul med kunnigt folk som reder ut åt en annan
Ska bara ha den i det nybyggda garaget, så där behövs inga värstingrejerDuger nog fint med en skev 80-talare
Lason skrev:Kul med kunnigt folk som reder ut åt en annan
Ska bara ha den i det nybyggda garaget, så där behövs inga värstingrejerDuger nog fint med en skev 80-talare
2-ch skrev:Fjonken har säkert nåt skoj på gång åt dig också.
Lycka till med garagestereon.

henriksch skrev:vilket typsnitt! kolla in "Frequency Response Control Panel"

Fjonkalicious skrev:Vad tycker ni om revoxardelarna som är till vänster i bild?

Fjonkalicious skrev:Vad tycker ni om revoxardelarna som är till vänster i bild?

perstromgren skrev:... och knapputformningen har de snott från B&O, väl? Hade inte danskarna precis såna i en lång rad på någon av sina räknesticks-modeller?

henriksch skrev:Telefunken TR500 HiFi. Ett impulsköp via Blocket för ett bra tag sedan.
Lyfte fram den igår, en rejäl pjäs från touch-och-mycket-lysdioder-eran .
Den skojigaste funktionen är att när man kopplar in Tuner på FM-bandet så går den automatiskt in på snabbvalen (såklart väljs förvald station via touchkontroller). Om man vill ratta själv så räcker det med att vidröra tuningknappen så tänds en liten lampa, touchkontollerna slocknar och tunern går över i "manuell-tuning-mode". Läste det i användarmanualen och fick igång funktionen efter lite pillande.
Ritigt bra radiodel, kraft så det räcker och corny design, vad kan man mer begära...
Fjonkalicious skrev: Vad tycker henrik?
Mvh
Filip

Daniel_A skrev:Telefunken TRX 3000

Användare som besöker denna kategori: data_foggen och 6 gäster