Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Aha, troligtvis frigolithögtalare då. Fast jag tycker bretagnis egna är snyggare.
obbiewan skrev:Fjonkalicious skrev:Aha, troligtvis frigolithögtalare då. Fast jag tycker bretagnis egna är snyggare.
inte frigolit. trä rakt igenom.
var nere idag och pratade med killen som har dom och det verkar som om han överväger tanken på att sälja dom till mig.![]()
har även fått klartecken från frugan då dom har en väldigt hög waf
obbiewan skrev:fortsätter på min egen tråd. borde kanske ligga inom carlsson sektionen men men..
http://mattiastycker.blogspot.com/2009/ ... -idag.html
Fjonkalicious skrev:obbiewan skrev:Fjonkalicious skrev:Aha, troligtvis frigolithögtalare då. Fast jag tycker bretagnis egna är snyggare.
inte frigolit. trä rakt igenom.
var nere idag och pratade med killen som har dom och det verkar som om han överväger tanken på att sälja dom till mig.![]()
har även fått klartecken från frugan då dom har en väldigt hög waf
Inte ramen utan själva elementen: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... t=bertagni
rolfzetterberg skrev:Nämen pojkar-har ni aldrig hört talas om 70 och 100v-system??
Det är ju en PA-förstärkare.
obbiewan skrev:
även fått en subaltec lansing ada885 som verkar ha tillhört nån slags pc-högtalarsetup. kan man göra något av den eller är det bara att kasta=?
obbiewan skrev:har tyvärr bara subben.. men har fått en komplett uppsättning till.. så nu har jag två subbar.. what to do?`
fizz skrev:obbiewan skrev:har tyvärr bara subben.. men har fått en komplett uppsättning till.. så nu har jag två subbar.. what to do?`
om inte annat så går den jue att slakta för div. DIY-projekt ...
(har man en TV med ljudutgång så kan man ju kopplade den ensamma dit, för lite fylligare ljud ...)
obbiewan skrev:fizz skrev:obbiewan skrev:har tyvärr bara subben.. men har fått en komplett uppsättning till.. så nu har jag två subbar.. what to do?`
om inte annat så går den jue att slakta för div. DIY-projekt ...
(har man en TV med ljudutgång så kan man ju kopplade den ensamma dit, för lite fylligare ljud ...)
min tv har både en subwooferutgång och spdifutgång. och på subben står det spdif som ingång.. vilken ska man koppla från?
obbiewan skrev:aha.. men då är nog subben utan frontar helt oanvändbar om man inte skruvar isär den och tar elementet?
twangbang skrev:obbiewan skrev:aha.. men då är nog subben utan frontar helt oanvändbar om man inte skruvar isär den och tar elementet?
NJAA, jag gjorde så här...
Har en uppsättning datahögtalare med sub som heter Microworks by Henry Kloss, Cambridge Soundworks.
Använder suben tillsammans med ett par äldre små DALI II högtalare just nu, och till det kör jag med försteget på min nad receiver, funkar klockrent.
Alltså:
NAD 7240PE (används som försteg och radio/cd) - Cambridge suben (används som slutsteg och sub) - Dali II högtalarna.
På jobbet, det låter fint faktiskt.
Faktum är att en den datasubar låter helt ok trots små element, den går rätt långt ner. Har inte mätt hur långt men men..
Du hittar nog ett användningsområde ska du se..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster