Är ny här så jag vet inte om detta är rätta stället att posta på då ni får väl skälla ut mig om jag postat fel
Moderator: Redaktörer
Christiand skrev:Är det någon som har eller vet av någon som har ett pioneer kassettdeck med träkabinett tillsalu? Modell är mindre viktigt, bara den är fin och fungerande.
Är ny här så jag vet inte om detta är rätta stället att posta på då ni får väl skälla ut mig om jag postat fel
Lasse- skrev:Hej jag såg ett sånt där kassettdäck i dag med träsidor och där man
lägger in kassettbandet snett och man viker undan ett plastlock
Fabrikatet var antingen Pionner eller Sony pris 350 kr
plats Myrorna vid Fridhemsplan i Stockholm.
mvh Lasse-
Fjonkalicious skrev:Vad är rimligt begpris på ett ct-f9191 med dåliga remmar, annars fungerande?
GrosvenorAudio skrev:Fjonkalicious skrev:Vad är rimligt begpris på ett ct-f9191 med dåliga remmar, annars fungerande?
ifall decket hos Myrorna är ett ct-f9191 så hade åtminstone jag plockat hem det direkt för 350kr oberoende skicket, men det är ju jagct-f9191 var väl TOPL i den serien.
AlNiCo skrev:Har de något värde över huvud taget? Finns det någon marknad för såna? Lite som vhs-spelare.
Christiand skrev:Någon forumbroder som är sugen på att åka på ovan nämnda myrorna och köpa 9191an åt mig och skicka upp den? Givetvis för en smärre ersättning
AlNiCo skrev:Rolig tråd, det är som den där leken när man sitter i en rad och viskar en berättelse åt personen intill och låter denne fortsätta berätta till nästa person och sen har vi en helt annan berättelse i slutet. Det började med att det fanns en bandspelare med träkanter...
Lasse- skrev:Hej jag såg ett sånt där kassettdäck i dag med träsidor och där man
mvh Lasse-
Lasse- skrev:Lasse- skrev:Hej jag såg ett sånt där kassettdäck i dag med träsidor och där man
mvh Lasse-
Jag vet inte om jag har utryckt mig lite dåligt angående kassettdäcket
som jag på Myrorna träsidor det var bara trä på gavlarna på däcket
inte runt om jag funderar på att ta en sväng in till stan i morgon
efter jobbet jag skulle kunna titta om däcket är kvar eller inte.?
mvh Lasse-
PeterE skrev:Själv har jag 2st fina Pioneer kassettdäck men dom brukar behöva lite service ibland då själva tryckrullen i det ena brukar behöva spännas.
Vet faktiskt inte om dessa har något riktigt värde men båda 2 som ja äger har då träsidor runt om.
Remmar behöver alltid bytas när det gäller kassettdäck då det inte är några direktdrivna nyare kassettdäck vi pratar om!
PeterE skrev:Själv har jag 2st fina Pioneer kassettdäck men dom brukar behöva lite service ibland då själva tryckrullen i det ena brukar behöva spännas.
Vet faktiskt inte om dessa har något riktigt värde men båda 2 som ja äger har då träsidor runt om.
Remmar behöver alltid bytas när det gäller kassettdäck då det inte är några direktdrivna nyare kassettdäck vi pratar om!
PeterE skrev:Jag har Pioneer CT-F9191 & Pioneer CT-F6161!
Bandet står upp i Ct-9191 med en större lucka som mer påminner om en huv medans ct-f6161 mer har en lucka som är lite annorlunda där bandet nästan ligger ner!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster