Moderator: Redaktörer
marcusssfl skrev:Hitta domma och blev bara lite nyfiken, någon som vet va de är?
http://citiboard.se/hogtalare,71982
PerStromgren skrev:marcusssfl skrev:Hitta domma och blev bara lite nyfiken, någon som vet va de är?
http://citiboard.se/hogtalare,71982
Du får försöka frigöra bilden från Facebook.
KarlXII skrev:Var är BILDEN!?!?
marcusssfl skrev:Någon som hört dom? Själv var jag inte ens på
Tal när dom lanserades.
Får hem dom i eftermiddag
Kalejdokom skrev:Är det byggsats skulle jag kalla dem KEFKIT3. Det är kanonbra monitorer! Dock lite old fashion och skrymmande. Så här gick det med mina:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... torder=asc
Element och filter ligger fortfarande på en hylla i garaget...
PerStromgren skrev:marcusssfl skrev:Någon som hört dom? Själv var jag inte ens på
Tal när dom lanserades.
Väntar otåligt?
Jag har hört dem många gånger! Det var en bra högtalare när det begav sig, kunde poppa på riktigt duktigt när så behövdes. Jag kommer ihåg dem som en högtalare med subjektivt jämn tonkurva och hygglig utsträckning i basen. Rätt tungdriven, dock.
marcusssfl skrev:KarlXII skrev:Var är BILDEN!?!?
Va?:) 3 inlägget, Robin la upp bilden?
Någon som hört dom? Själv var jag inte ens på
Tal när dom lanserades.
marcusssfl skrev:Är det något att ha idag, Nån som vet? högtalaren börjar bli riktigt gammal såg jag
Flint skrev:marcusssfl skrev:Är det något att ha idag, Nån som vet? högtalaren börjar bli riktigt gammal såg jag
Dom hade ett lite säreget tamt ljud som liksom inte ville släppa loss. Elementen är bättre än deln.filtret vilket jag tycker gäller för de flesta lådor/modeller KEF sålde på den där tiden. Det mesta lät lite murket och ihåligt. Samtidigt fanns det något väldigt bra i ljudet som passade till vissa inpelningar sk. klassisk musik. Jag skulle gärna villja ha ett par av de där i dag. Dom passar min typ av "lyssningskultur".
marcusssfl skrev:Flint skrev:marcusssfl skrev:Är det något att ha idag, Nån som vet? högtalaren börjar bli riktigt gammal såg jag
Dom hade ett lite säreget tamt ljud som liksom inte ville släppa loss. Elementen är bättre än deln.filtret vilket jag tycker gäller för de flesta lådor/modeller KEF sålde på den där tiden. Det mesta lät lite murket och ihåligt. Samtidigt fanns det något väldigt bra i ljudet som passade till vissa inpelningar sk. klassisk musik. Jag skulle gärna villja ha ett par av de där i dag. Dom passar min typ av "lyssningskultur".
Ja gillar jag dom inte får du gärna köpa dom av mig
Fjonkalicious skrev:Ngt som är lite kul är att mellanreg och diskant är samma bestyckning som rogers ls3/5a. Så man kan ju alltid snickra ihop en sådan kopia om man vill. Rogera tycker jag låter bra.
marcusssfl skrev:Vad pratar man för pris/värde på ett par sånna här idag?Såg på ebay och de var väldigt olika bud..
Flint skrev:marcusssfl skrev:Vad pratar man för pris/värde på ett par sånna här idag?Såg på ebay och de var väldigt olika bud..
Värderar dom till runt 500Kr för ett felfritt fungerande par och absolut max 1000:-/par om dom också är utseendemässigt välskötta. Risken är dock stor att dom inte är felfria. Dom är trögdrivna och med dagens bas- och ljudnivåkrav är det lätt att bränna dom. Dom byggar på 50-60-talsförhållanden.
AlNiCo skrev:De är säkert bra och sånt, men de där borde vara ungefär de fulaste högtalare som gjorts!
xeizo skrev:AlNiCo skrev:De är säkert bra och sånt, men de där borde vara ungefär de fulaste högtalare som gjorts!
Fast materialet i konerna, Bextrene, är nördigt snyggt!
B&W:s motsvarande modell, var det DM-4, är en gammal favorit. Fast de höll ju sina koner runda åtminstone.
rolfzetterberg skrev:Vad jag minns så var det aluminiumfolie på både fram o baksida.
DrBoar skrev:Det kan vara reflexer som lurar mig men jag tycker att diskanten inte ser ut som KEF T-27?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster