Moderator: Redaktörer
Falkis skrev:Bill50x berättade för mig att det är en Nakamichi 555 eller något sådant, kommer inte ihåg exakt vad sifferbeteckningen var!
Bill50x skrev:Falkis skrev:Bill50x berättade för mig att det är en Nakamichi 555 eller något sådant, kommer inte ihåg exakt vad sifferbeteckningen var!
Nakamichi 500, det var en portabel maskin, eller åtminstone släpbar och gick på batterier.
/ B
Falkis skrev:Jag har prövat med olika band. Det är samma fel på alla. Mer eller mindre ofta stegrar den vänstra kanalen och blir diskantvass, distad och illalåtande. Sen kan man daska till spelaren, så går det till sig en stund, men det fungerar inte alltid att daska den.
Falkis skrev:Jag har en sådan. Den fungerar rent mekaniskt, men har nå hyss för sig när man spelar band.
Den rusar upp på vänster kanal, så det blir jättehögt och distar. Om jag pillar lite på bandet så går det till sig för att återkomma på en liten stund. Jag har inte avmagnetiserat tonhuvudet.
Den låter bra och balanserat förutom det där felet... Vet någon vad det kan vara? jag har grundligt rengjort Cro2- och Dolby NR-reglagen.
Snälla hjälp!
B I L D !
hifikg skrev:Säljs inte kassettband i handeln längre?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster