Den låter hyggligt med men jag kunde inte få B-högtalarna att låta igår. Hm, det är spänning dit men inget ljud, krafskrafs-fattarnoll... Man borde såklart läsa manualen först, men det blir oftast inte så. Men det hade räckt med att läsa på fronten
Sen justerade jag nollspänningen ut till högtalarna, och försökte justera biasspänningen enligt manualen (faktiskt). Enligt manualen ska man ta bort säkringarna till slutstegen och mäta strömmen över för att kunna justera. Vet inte om det är något fel på min ampèrmeter men jag tyckte inte jag kunde mäta något vettigt. Så idag mätte jag spänningen över effektmotstånden på undersidan istället, och det funkade bra (den står egentligen på sidan så jag kunde ratta på framsidan).
Idag har jag väl mest vänt och vridit på den och försökt få en känsla för var och vad jag vill börja med. Det smäller till rejält när man byter högtalarutgångar så tja, jag började med de enklaste två korten där jag nyss mätte biasspänningen. Två elektrolyter på varje kort är ju en lättsam start. Det sitter några märkliga UFO-formade transistorer på det här kortet (nere till höger). Tror jag väntar med dem för de ser för konstiga ut