Jag hade redan en Mitsubishi DA-R210 (som jag fick för blott 225 kronor), och jag blev glatt överraskad både över att Mitsubishi har gjort förstärkare och av både utseende och ljud från den. Jag har inte gjort något med DA-210:an alls ännu, men den finns på loftet och väntar på sin tur (eller otur). DA-780:n ska kunna leverera 80W med 0.02% THD enligt specen så det är inte så illa, när den var i sin forna glans
Ankomstcheck gjorde jag direkt för något år sedan när jag fick hem den, och LCD-skärmen slocknade direkt. Förmodligen strömförsörjningen till LCD:n som behöver fixas. I övrigt noterade jag att den var otroligt smutsig inuti, men efter lite sprej så kom det ljud i båda kanalerna. Idag, kanske ett år senare, gjorde jag ny check och vänster kanal låter bra medan höger låter lite svajigt. Jag tvättade av lödsidan med massor av isopropanaol och sen luktade hela garaget lödgugg och alkohol så jag ställde dörrarna på vid gavel. Jag hade en idé om att tvätta kretskorten med skumrengöring, precis som Mend-it-Mark (ett proffs på youtube) men det blir nog inte så. Det känns för brutalt.
Iaf så visas vänster kanal en sund sinusvåg medan höger visar en lite krokig och mindre sund våg (vilket hörs tydligt). Strömförbrukningen landar på ca 240mA vid låg volym och ligger stadigt.
Lite värre är att den innehåller en STK (jag har inte kollat var ännu men förstärkaren har diskreta kompenenter för slutsteget iaf), men den behöver faktiskt inte vara dålig och det finns nya att köpa från Ali Express. Första fokuset blir nog på att försöka laga så att LCD:n lyser igen. Borde inte vara supersvårt.