Nu har jag varit hos en TV-reparatör. Hittade en strömbrytare på 4A/100A som ser väldigt bra ut. Fästvinkel med 3mm gängade hål och cc 20 mm. Perfekt! Själva trycknappen kom 3 mm för långt ut så jag gjode ett mellanlägg av en isskrapa för bilen så jag fick brytaren längre in. Lyckligtvis har ju inte vintern börjat på riktigt här i södern. Blev också helt perfekt även om det inte är optimalt med ett mellanlägg. Nu går apparaten igång som den ska och det låter inte som en kokande trafo längre. När jag stänger av den blir det ingen smäll men efter några sekunder kommer liksom en svag puff i högtalarna. Är det normalt på denna modellen eller är det något skumt med det? Extrakontakten sluter som den ska när jag bryter strömmen. Tyvärr begriper jag inte hur man lägger in ett foto men brytaren liknar mest den NE15 som flathead har lagt in bilder på men har bättre överensstämmande spec än denna. Du lyckades övertala mig till sist orven, tack för det.
Jag har också pratat med Stig Carlsson på Ecotec. Han har lovat att kolla vad han har. Det vore naturligtvis bättre med en som passar direkt utan något extra fixande.
OBS! hoppas att någon kan klargöra något angående den här lilla högtalarpuffen när jag har stängt av.