Moderator: Redaktörer
rolfzetterberg skrev:Låter som gamla Bettan...nej,jag menar förstås 321an:
rolfzetterberg skrev:Det är svenska DUX försök att skapa något annorlunda än vanliga lådor.En helt svensk konstruktion,alltså.Det finns en hel del skrivet om DUX DX321 här på forumet.Sök och läs!
AlNiCo skrev:Vad var det för Yamaha-receiver?
Ta den.
Vargen skrev:Frågade om det också, och han visste inte..men han ringde upp precis efteråt![]()
Den heter "Natural Sound Stereo Receiver CR-820"..
Men den är gammal som gatan. Men kanske skulle ta den också och sätta ihop ett riktigt retro-system i sovrummet eller köket..
Nefilim skrev:Är det en sådan här?
Vargen skrev:Nefilim skrev:Är det en sådan här?
Jag vet inte exakt, jag har inte synat den speciellt noga. Det KAN mycket väl vara en sådan, silver och trä känner jag igen, men ur minnet vet jag inte hur den ser ut på detaljnivå.
Jag ska dock dit i helgen, så det blir att ta med grejerna hem!
AlNiCo skrev:Vargen skrev:Nefilim skrev:Är det en sådan här?
Jag vet inte exakt, jag har inte synat den speciellt noga. Det KAN mycket väl vara en sådan, silver och trä känner jag igen, men ur minnet vet jag inte hur den ser ut på detaljnivå.
Jag ska dock dit i helgen, så det blir att ta med grejerna hem!
Om han sa rätt i telefonen så är det en sådan. Dock ser vår CR-820 inte likadan ut - den har inte en träram som den på bilden har. Just den varianten är exklusiv till Nordamerika. Den Europeiska varianten har visserligen ett träskal den med, men det syns inte framifrån.
Vargen skrev:Jag vet att det är trä, men jag vet däremot inte om det syns framifrån eller bara ovanifrån eller ifrån sidan. Jag vill också minnas att träet är ljusare på hans än vad det är på bilden. Kan ju ha blekts med tiden, iofs.

AlNiCo skrev:Den där bilden är riktigt dålig. Inte alls representativ för hur receivern egentligen ser ut. Den är tagen i dåligt ljus och är för hårt komprimerad, vilket gör att allt ser fel ut. Träet, knapparna, tonen på fronten, allt. Dessutom är det kanske ett annat, ljusare träslag på den Europeiska utgåvan.Dock plastfanér och inte äkta trä. Synd!
En bättre bild på lillebror CR-620. Denna är Europeisk. 620 är väldigt, väldigt lik 820, både hårdvaru- och utseendemässigt. Ungefär det snyggaste som finns, tycker jag.
Vargen skrev:Du låter som en sann entusiast! Finner jag inte användningsområde för den så ska den få ett nytt hem hos någon som vårdar den väl, och där känns du som ett givet val![]()
Jag måste se till att få hem den till mig först och främst. Det verkar inte vara några problem med gubben utan han är glad att jag vill ha "skräpet", men han är opålitlig som en skadskjuten björn så jag ropar inte hej ännu..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster