@Fireburner: Det var ett riktigt klipp... Jag undrar varför personen som sålde ens ville ta den symboliska summan av 10 kr!? Men det är bara att gratulera till ett grymt kap.

Till skillnad från dig så gillar jag verkligen den svarta lådan med dess enkla och rena design, lite klassiskt svenskt nu när jag tänker på det.
@Ragnwald: Schysst med en SME-3012, vilken av dina spelare satt denna kombinationen på? Du verkar ha haft några spelare under årens lopp om jag förstått det rätt.

Jag har en originalnål (Stanton EEE II-s) som är i bra skick vad jag kan se, men tycker detta kan vara lite svårt att bedöma helt och hållet. Jag tycker i alla fall att den låter riktigt bra och om jag ska försöka beskriva hur jag uppfattar dess ljud: Den återger musiken på ett klart och detaljrikt sätt, vilket ger ett djup och känsla som jag gillar skarpt (Sjukt svårt att beskriva ljud med ord) Kanske samma sak som om man skulle försöka beskriva en smak med ord? Oavsett hur väl jag beskriver smaken kan den ändå skilja mellan olika personer och även om något smakar grymt enligt mig kan någon annan tycka att det smakar skit. Det handlar nog om referensramar och vanor (Utsvävning). Det jag vill säga är att jag gillar dess ljud men är nog lite för dålig på att beskriva det, så ni som läser bör nog lyssna själva någon gång om ni har möjlighet.