Halloj!
Fastnade i ett thereminbygge och behövde ett oscilloskop. Eftersom det har stått på inköpslistan ett tag gjorde jag slag i saken, kan ju behövas när man renoverar stärkare också. Kom efter en blocketannons hem med ett oscilloscop: Advanced instruments OS1000 och en tongenerator: Audio frequency oscillator Trio AG-8.
Nu till saken, jag har fått dem fungera men har ingen som helst dokumentation på dem. Efter att ha letat på google halva gårdagskvällen konstaterade jag att det mest verkade finnas forumtrådar där folk frågar efter manualer och får googleit som svar. Har hittat schema och försäljningsbroschyr på ett liknande oscilloscop(OS1000A)
Eftersom vi är i vintagedelen, så tänkte jag fråga; är det någon som har försäljningsbroschyr, användarmanual eller servicemanual till något av dessa två vintageinstrument och kan tänka sig att låna ut eller scanna?
Framförallt är jag konfunderad över anslutningarna på oscillatorn:IN, COM, HF, OUT HF resp OUT. Fina vågor skickar den iväg på OUT, men vad gör de andra kontakterna?!
/Cicaro