Moderator: Redaktörer
Andersh74 skrev:Aha....Dåså. Fågelboantenn alltså och krångligt dragande av kablar. Tax, då vet jag.
Andersh74 skrev:Gården har anor ner till 1300 talet som går att dokumentera. Den nuvarande mangårdsbyggnaden byggdes om till sitt nuvarande utförande 1855 vad nu det har med saken att göra!?Så ganska gammalt får man nog säga att det är.
Mvh Anders
Andersh74 skrev:.... Jag har köpt 75ohmsantenner till båda...
Nibbler skrev:Skulle en bilantenn kunna funka bra?
Andersh74 skrev:Det var länge sedan jag började försöka begripa mig på det här med antenner men jag känner att mina brister i kunskap och intresse är allt för stora. Och inte hjälpte det att gå till radiohandlaren och fråga tonårsexpediten om 300 ohmsingången...
Det är någon form av coaxialkablar dragna i väggarna som aldrig blivit inkopplade av förra ägarna som påbörjade renoveringen. På ena husfasad sitter en gammal tv-antenn som såvitt jag kan se inte längre är inkopplad. Jag tror jag antagligen behöver ett hembesök av någon antennhändig medmänniska. Toppen vore om denna barmhärtiga hemsamarit även kunde ge lite vägledning om frågorna i tråden "Rätt ljudbild, en chimär".
Jag kan bistå med våfflor eller vin, allt efter tycke, smak och årstid. Det bästa vore förstådd om jag hade ett nytillverkat par retrohögtalare att få bedömda oxå. Och till dessär det nog någon månad.
Väl mött, Anders
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster